اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

«چاقی» بحران این روزهای انگلیس

نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نرخ چاقی و اضافه‌وزن مردم انگلیس طی دو دهه گذشته دو برابر شده و روز به روز به این آمار افزوده می‌شود.

«چاقی» بحران این روزهای انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نرخ چاقی و اضافه‌وزن مردم انگلیس طی دو دهه گذشته دو برابر شده و روز به روز به این آمار افزوده می‌شود.

آمارها حاکی از‌ آن است، شمار افراد چاق این کشور از ۶ میلیون و ۹۰۰ نفر از مرز ۱۳ میلیون نفر گذشته و همین موضوع منجر به روند صعودی مبتلایان به دیابت نیز شده است.

کارشناسان علمی می‌گویند: بحران چاقی منجر به بحران دیابت نیز شده است و کشور انگلیس با جمعیت ۵۵ میلیونی، ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند برای ابتلای عجیب مردم به دیابت هزینه می‌کند.

به گفته وزارت بهداشت انگلیس در حدود ۱۳ میلیون نفر بالای ۱۶ سال در ۲۰۱۷ چاق بودند  واین در حالیست که این آمار در سال ۱۹۹۷ تنها ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بوده است.

کارشناسان با تأکید براینکه چاقی منجر به سرطان، دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی می‌شود تأکید کردند، برای مقابله با چاقی و عوارض آن باید چاره‌ای اندیشیده شود.

انگلیس یکی از بالاترین میزان چاقی در غرب اروپا را دارد که نرخ آن حتی سریع‌تر از آن در آمریکا افزایش می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول