اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

گرد فراموشی بر تالار وحدت خرم‌آباد/ پیشرفت فیزیکی پروژه مطلوب نیست

تالار وحدت خرم‌آباد چندین سال است که مطالبه عمومی مردم این شهرستان بوده و با توجه به کمبود امکانات فرهنگی، ایجاد این مرکز از ضروریات شهرستان خرم‌آباد محسوب می‌شود.

گرد فراموشی بر  تالار وحدت خرم‌آباد/ پیشرفت فیزیکی پروژه مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، توجه به موضوع فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی از موضوعات مهم یک جامعه می تواند باشد که در لرستان همچنان مغفول ماندن بودجه و زیر ساخت‌های فرهنگی همچنان بیداد می‌کند.

تعطیلی سینماهای شهرستان‌های استان، کمبود مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان، نبود تالارهای بزرگ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، نبود فرهنگسراها، کمبود فضای کتابخانه‌ای و ده‌ها زیرساخت فرهنگی و هنری دیگری که می‌تواند جامعه را به سمت نشاط فرهنگی پیش ببرد مردم، فعالان فرهنگی و هنرمندان را از وضعیت زیرساخت‌ها ناراضی کرده است.

نبود فرهنگسرا و تالارهای بزرگ در خرم‌آباد به عنوان مرکز استان از معضلات مهم استان در بحث فرهنگی است، در حالی که نزدیک به 11 سال از روند ساخت پروژه تالار مرکزی شهر خرم‌آباد می‌گذرد، هنوز هم چیزی به جز سازه فلزی این تالار به چشم نمی‌خورد.

بنا به تأکید مصوبه هیئت دولت مبنی بر آغاز پروژه در سال ۸۷ و اتمام آن در سال ۹۰، این پروژه زیرساختی از سال ۹۰ آغاز و مطابق اعلام نظر مسئولان بنا بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد اما تا کنون به پایان نرسیده است.

احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این‌باره در گفت ‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: اعتبار پروژه تالار مرکزی خرم‌آباد تا سال گذشته ملی بوده است که در سال ۹۸ استانی شد و فعلاً هنوز اعتبار مصوب برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه خیلی مطلوب نیست، افزود: نزدیک به ۲۰ درصد از پروژه در سه فاز طراحی شده است و فعلاً در مرحله اسکلت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی که مدنظر ما بود می‌بایست هم‌تراز با سایر پروژه‌های کشوری باشد و بیان کرد: بیش از ۶ سال است در وزارت و در طرح‌های عمرانی مکاتبات بسیاری در این راستا انجام گرفت و پیگیر این هستیم که پروژه در روند کار قرار بگیرد.

فتایی عنوان کرد: با توجه به شرایط اعتباری پروژه، نگاهی فرا استانی نیاز دارد چرا که خرم‌آباد به عنوان مرکز استان فاقد سالن‌های استاندارد و در حد نیاز جمعیت است پس ضرورت این پروژه که در سال ۸۷ نیز آغاز شده ایجاب می‌کند که پروژه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: مشکلاتی در حوزه پیمانکار مشاور و اعتباری که تخصیص داده شده به وجود آمد؛ روند خیلی کند پیش رفت در سال جدید پروژه در اختیار استان است اما به دنبال این هستیم که این پیمان کار قبلی را که همکاری نکرده ماده ۴۶ و اگر پروژه فعال شود از تمام ظرفیت‌های استان خواهش می‌کنیم که کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطر نشان کرد: اگر تخصیص اعتبار به خوبی صورت گیرد پروژه در دو سال ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه سنگین نیست و امروز هزینه‌های ساخت خیلی بالا رفته است اما نسبت به چند سال قبل اما شدنی است، خاطرنشان کرد: برآورد ما ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل سالن برای هر سه فاز است.

امید است با همت مسئولان استان پروژه های نیمه کاره استان به ویژه پروژه های فرهنگی در اولویت تکمیل قرار گیرند تا دل‌خوشیی برای دغدغه مندان حوزه فرهنگ باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول