اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

۱۳ هزار جلد کتاب در آتش اغتشاش اشرار سوخت/ خسارت ۲ میلیارد تومانی به کتابخانه شهریار

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه بزرگ شهریار که از جمله بهترین کتاب‌خانه‌های این بخش محسوب می‌شد شنبه شب (25 آبان ماه) در آتش اغتشاش اشرار سوخت و ۱۳ هزار جلد کتاب آن کاملا از بین رفت.

۱۳ هزار جلد کتاب در آتش اغتشاش اشرار سوخت/ خسارت ۲ میلیارد تومانی به کتابخانه شهریار

مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره به آتش کشیده شدن کتابخانه تفکر شهرستان شهریار در پی اغتشاشات اخیر اظهار داشت: کتابخانه بزرگ شهریار که از جمله بهترین کتاب‌خانه‌های این بخش محسوب می‌شد شنبه شب (۲۵ آبان ماه) در آتش اغتشاش اشرار سوخت.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام بنا و محتویات مکانی کتابخانه از بین رفته است، تصریح کرد: در جریان این آتش سوزی تمام قفسه‌ها، کامیپوترها، کتاب‌ها و لوازم موجود تماما سوخت و از بین رفت.

معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ به این سوال که برآورد خسارت چه میزان است، افزود: در بازدید روز گذشته دوستان مشخص شد به این کتابخانه حدود ۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و ۱۳ هزار جلد کتاب آن کاملا از بین رفته است.

به گفته وی، در حال حاضر این ساختمان قابل استفاده نیست و باید بازسازی کامل انجام شود. بنا و تجهیزات هم نیازمند احداث هستند و باید راه‌اندازی مجدد در اولین فرصت صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول