اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از 7 هزار خانوار عشایر در خراسان رضوی داریم

مدیرکل بیمه روستایی و عشایری خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی بیش از 7 هزار خانوار عشایر داریم، گفت: 187 هزار سرپرست خانوار روستایی فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند که شناسایی شده‌اند.

بیش از 7 هزار خانوار عشایر در خراسان رضوی داریم

محمود کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بردسکن، اظهار کرد: در خراسان رضوی 336 هزار بهره بخش کشاورزی داریم و بیش از 156 هزار خانوار تحت پوشش بیمه هستند که حدود 30 درصد ضریب پوشش بیمه‌ای را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه روستایی و عشایری خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 95 بیش از 516 هزار خانوار روستایی شناسایی و سرشماری شده‌اند که در سطح کشور بیشترین جمعیت روستایی را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی بیش از 7 هزار خانوار عشایر داریم، افزود: 187 هزار سرپرست خانوار روستایی فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند که شناسایی شده‌اند.

کاظمی افراد از کار افتاده را 625 نفر ذکر کرد و گفت: 10 هزار و 589 مستمر بگیر در استان وجود دارد که در سطح کشور از نظر تعداد بیمه رتبه دوم را دارا هستیم.

مدیرکل بیمه روستایی و عشایری خراسان رضوی با بیان اینکه در مجموع 315 مستمر بگیر در خلیل‌آباد تحت پوشش قرار دارند، افزود: در این شهرستان 3 هزار و 755 سرپرست خانوار فاقد بیمه شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: 4 هزار و 548 مددجوی کمیته امداد و 3 هزار 345 سرپرست خانوار بهزیستی داریم.

کاظمی خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال 95 در بردسکن 12 هزار و 608 خانوار روستایی وجود دارد که بر اساس آخرین آمار 4 هزار و 168 خانوار تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه روستایی و عشایری خراسان رضوی با بیان اینکه از این تعداد 190 نفر از مددجویان کمیته امداد و 325 زنان سرپرست خانوار بهزیستی هستند، افزود: در بردسکن 4 هزار و 12 سرپرست خانوار فاقد پوشش بیمه‌ای وجود دارند که تلاش بیشتر دست‌اندرکاران شهرستانی در راهنمایی و مشاوره افراد برای جذب بیمه اجتماعی است.

وی ادامه داد: 522 مستمر بگیر در حال حاضر که از طریق بیمه اجتماعی بازنشسته شده‌اند، به‌صورت مستمر بگیر ماهانه مبلغی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 70053

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول