اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ابهام در اعمال تعرفه ترجیحی اوراسیا به ایران/ در صورت لزوم تخفیفات را متوقف می‌کنیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای موافقت‌نامه ترجیحی ایران و اوراسیا گفت: علی‌رغم اینکه ایران تخفیفات خود را برای صادرکنندگان کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اعمال می‌کند، اما گفته می‌شود کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا این تخفیفات را اجرایی نکرده‌اند.

ابهام در اعمال تعرفه ترجیحی اوراسیا به ایران/ در صورت لزوم تخفیفات را متوقف می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی اکبر مهرفرد امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اجرای موافقت‌نامه ایران و اوراسیا از 5 آبان ماه 98 گفت: به موجب این موافقت‌نامه مقرر شده تا ایران تخفیفاتی را بر اساس کدهای تعرفه‌ای برای 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا اعمال کند و در مقابل آن 5 کشور هم تخفیفاتی را در قالب کدهای تعرفه‌ای در اختیار صادرکنندگان ایرانی قرار دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به عملیاتی شدن موافقت‌نامه ترجیحی ایران و اوراسیا از 5 آبان ماه امسال، ایران تخفیفات خود را طبق موافقت‌نامه آغاز کرده و این تخفیفات را برای صادرکنندگان 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا اعمال می‌کند.

مهرفرد بیان داشت: اما در مورد تخفیفات اتحادیه اوراسیا به صادرکنندگان ایرانی مباحث ضد و نقیضی مطرح است. بعضی از صادرکنندگان می‌گویند ما تخفیفات را برای واردات کالا به این کشورها گرفته‌ایم و برخی می‌گویند سیستم تخفیف اعمال نشده است.

وی بیان داشت: بر این اساس ما از اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران خواستاریم تا گزارشی از صادرکنندگان تهیه کند تا بر اساس این گزارش مشخص شود که آیا صادرکنندگان این تخفیفات را اخذ کرده‌اند یا خیر.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 23 روز از زمان اجرای موافقت‌نامه ایران و اوراسیا می‌گذرد، گفت: طی این مدت 16 میلیون دلار صادرات به اوراسیا انجام شده اما اطلاع دقیقی نداریم که صادرکنندگان ما توانسته‌اند از تخفیفات استفاده کنند یا خیر.

مهرفرد افزود: اگر گزارش دقیقی به ما ارائه شود که طرف اوراسیا تخفیفات را اعمال نکرده، ما هم باید تخفیفات را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول