اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش ۷۷ درصدی آب سد سفیدرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از افزایش ۷۷ درصدی آب سد سفیدرود نسبت به مشابه پارسال و از کم کردن ظرفیت آب این سد برای پیشگیری از سیل خبر داد.

افزایش ۷۷ درصدی آب سد سفیدرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خرمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت سد سفیدرود در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به میزان بارندگی‌های باریدن شده در استان گیلان، سد سفیدرود با افزایش ۷۷ درصدی آب نسبت به پارسال برخوردار شده و از ۲۷۰ میلیون مترمکعبی پارسال به ۴۷۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای پیشگیری از سیلاب گفت: با توجه به اینکه ورودی سد سفیدرود ۴۱ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن ۶ مترمکعب در ثانیه است ۵۴ درصد از ظرفیت سد سفیدرود خالی است تا از سیلاب احتمالی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اذعان به اینکه برای جلوگیری از سیلاب خروجی آب از سد آیت‌الله بهجت افزایش‌یافته است، تصریح کرد: ۸۲ میلیون مترمکعب آب در سد آیت‌الله بهجت ذخیره شده است که میزان آب ورودی ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۶/۶ دهم مترمکعب بوده که برای جلوگیری از سیلاب میزان خروجی آب را دو مترمکعب بر ثانیه افزایش دادیم.

خرمی با تأکید بر کاهش آب سد آیت‌الله بهجت به‌منظور جلوگیری از سیلاب افزود: ظرفیت آب سد آیت‌الله بهجت ۱۰۵ میلیون مترمکعب بوده که تا به این لحظه ۸۰ درصد آن تکمیل و برای جلوگیری از سیل ۲۰ درصد آن خالی شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول