اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش منابع آب تجدید پذیر از 130 به 90میلیارد مترمکعب در سال

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: منابع آب تجدید پذیر ما از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب به کمتر از ۹۰ میلیارد متر مکعب در سال رسیده بنابراین باید نگاه جامعی وجود داشته باشد.

کاهش منابع آب تجدید پذیر از 130 به 90میلیارد مترمکعب در سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، عیسی کلانتری ظهر امروز در حاشیه سفر به سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئله آب موضوع فرابخشی است و طی سال‌های گذشته سیاست‌گذاری‌های حوزه آب جدی گرفته نشده، اظهار کرد: سیاست‌گذاری‌های قانون آب تاکنون جزیره‌ای بوده و با وجود سرمایه‌گذاری‌های بسیار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش آب، متاسفانه تاکنون به نتایج خوبی نرسیده‌ایم و آب پایدار نبوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: منابع آب تجدید پذیر ما از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب به کمتر از ۹۰ میلیارد متر مکعب در سال رسیده بنابراین باید نگاه جامعی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: به وزیر نیرو پیشنهاد می‌کنم که نسخه جامعی برای آب با محوریت سازمان برنامه و‌ بودجه کشور تهیه کند و‌ تمامی مسائل مختلف در آن برنامه‌ریزی شود.

کلانتری در خصوص تاثیرگذاری سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین در کاهش آلودگی کلان شهرها، گفت: این اقدام تاثیر دارد و‌ قبل از سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین روزانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شد و‌ کلان شهرها با آلودگی هوا مواجه بوده‌اند.

معاون رئیس جمهور افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعات افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها، افزایش مصرف بنزین است که سهمیه‌بندی و افزایش نرخ آن در کاهش آلودگی تاثیر دارد.

وی بیان کرد: در تیرماه سال گذشته به مدت ۱۰ روز ازون سطح پایین، بالای ۱۵۰ داشته‌ایم که به دلیل سمی بودن برای سلامت شهروندان تاثیر داشته است.

کلانتری تصریح کرد: درفصل سرما بیشتر از بنزین، دستگاه‌های گازوئیل سوز در آلودگی هوا موثر است.

انتهای پیام/ 70044

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول