اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آنچه در یک‌صدوچهل و دومین جلسه شورای شهر گذشت

یک صد و چهل و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس برگزار شد.

آنچه در یک‌صدوچهل و دومین جلسه شورای شهر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، روح الله مرادی زاده شهردار منطقه ۳ بندرعباس در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت: از ۱۳ آبان ۹۸ جمع آوری زباله را آغاز کرده است که قبل از این شرکت با ۲۱ دستگاه کامیون و ۹۶ خاور روباز آن را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه۳ با ۱۲ خاور، ۶ کامیون و یک لودر این کار را انجام می‌دهد و تاکنون به صورت میانگین ۱۱۵ تن زباله جمع آوری شده است.

وی عنوان کرد: ۲ پیمانکار داریم که نمی‌توانند در قرارداد جدید شرکت کنند و باید پیمانکار جدید برای جمع آوری زباله‌ها در نظر بگیریم.

موحدی معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس، گفت: میزان جمع آوری زباله بر اساس تناژی که در ۱۴ روزی که توسط شهرداری منطقه ۳ جمع آوری شده است ۱۱۵ تن بوده است که از میزان جمع آوری که شرکت‌های پیمانکاری جمع آوری می‌کردند بیشتر شده است.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: بیشترین ناراحتی‌ها مربوط به دپوی زباله‌ها است و باعث شده است نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد شود.

وی عنوان کرد: باید هر چه سریع تر فکری برای حل این مشکل شود و شهرداری باید قبل از اینکه پیمانکار دستش را خالی کند جلوی ایجاد این مشکل را می‌گرفت.

فیصل دانش سخنگوی شورای شهر بندرعباس اظهارداشت: قابل تقدیر است که زمانی که پیمانکار جمع آوری زباله را رها کرده است شهرداری منطقه ۳ توانسته کار را به خوبی پیش ببرد.

وی ادامه داد: پیمانکاری که کار جمع آوری زباله را انجام می داد با یک میلیارد و ۸۰۰ کار خود را پیش می برد اما خواستار افزایش قیمت شده بود و شهرداری اجازه ی این کار را نداد و با انصراف شرکت پیمانکاری ۱۴ روز است که خود شهرداری کار جمع آوری زباله‌های منطقه ۳ را را انجام می‌دهد.

دانش خاطرنشان کرد: شهرداری می‌بایست به ما اطلاع می‌داد تا ما هم بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.

اسماعیل بواشه دیگر عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: امروز صبح از منطقه ۳ بازدید داشتم و مردم نسبت به دپوی زباله‌ها در کوی ملت بسیار معترض بودند.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۳ بندرعباس بدون شرکت پیمانکاری توانسته عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش بگذارد تاکید کرد: منطقه یک بندرعباس با وجود اینکه از مشکلات مالی کمتری برخودار است اما بدترین منطقه در بحث تنظیف است.

مجید عسکری زاده عضو شورای شهر بندرعباس اظهارداشت: زباله برای شهر بندرعباس یک معضل اساسی است و حداقل ۳ هکتار از زمین های بندرعباس در حال دفع غیر اصولی زباله است و حداقل ۲ اینج شیرآبه وارد دریا می‌شود.

وی بیان کرد:برای پسماند خطرناک بیمارستان ها هم یک چاله ای را ایجاد می‌کنند و آن را با مقداری آهک دفن می‌کنند و بعد ما انتظار داریم بندرعباس شهر تمیزی باشد.

عسکری زاده ابراز داشت: یک مقدار باید بیشتر به سمت فرهنگسازی برویم بارها شده است که به ما زنگ زده اند که ما زباله ها را تفکیک کرده ایم اما کسی نبوده است بیاید و جمع کند.

وی خاطرنشان کرد: باید به جای اینکه ۳ پیمانکار تمام کارها در شهر در دست بگیرند چند پیمانکار ماندگار و بومی داشته باشیم تا بتوانیم با ایجاد رقابت بین پیمانکاران کار ها را به خوبی پیش ببریم.

شورای شهر بعد از شنیدن گزارشات شهرداری منطقه ۳ بندرعباس وارد دستور کار دوم شد که طرح کمیسیون نظارت و ارزیابی حقوقی شورا در صورت چارت تشکیلاتی اداره کل حقوقی شهرداری بود.

کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون حقوقی و معاملات شورای شهر بندرعباس در توضیحات این طرح تاکید کرد: بندرعباس از سال گذشته تبدیل به کلانشهر شده است و با توجه به وسعت خدمات به نظر می رسید که ما باید ساختار حقوقی را تغییر دهیم تا نوع برخورد با پرونده‌ها به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: در واقع ما نگاهمان به حقوقی بر اساس سوگندی است که در مجموعه شورای شهر یاد کرده ایم یعنی بر اساس صلاح شهروندان اما متاسفانه این نگاه در بعضی از مجموعه‌ها وجود ندارد و گاها یک واحد کوچک مشکلاتی را به وجود می‌آورد که هم شهرداری و هم مردم متضرر می‌شوند.

جهانبخش تاکید کرد: این طرح با حدود ۲۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی به تدوین شده است که اداره کل حقوقی شهرداری بندرعباس راه‌اندازی شود.

این طرح بعد از بحث و گفتگوی بسیار با دو پیشنهاد روبرو شد که یا برای بررسی بیشتر از دستور کار خارج شود و یا به طور کامل، طرح به رأی گذاشته شود که کیانوش جهانبخش به شدت با پیشنهاد اول مخالفت کرد و با بیان اینکه اگر از دستور کار خارج شود دیگر کسی آن را پیگیری نمی‌کند گفت: اگر از دستور کار خارج شود طرح‌ها را پاره خواهد کرد.

گفتنی است، با رأی اعضای شورای شهر کلیات این طرح رای آورد اما بنا بر این شد که بر روی جزئیات تجدید نظرها و بررسی‌هایی شود.

انتهای پیام/88052

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول