اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ائمه جمعه خراسان شمالی: بار گرانی بر مردم بیشتر نشود

ائمه جمعه خراسان شمالی در گردهمایی خود با صدور بیانیه‌ای از تصمیم سران قوا حمایت کردند و ضمن جدا دانستن صف معترضن و دلسوزان از آشوب‌گران، خوستار عدم سرایت گرانی بنزین بر سایر کالاها شده تا بار گرانی بر دوش مردم بیشتر نشود.

ائمه جمعه خراسان شمالی: بار گرانی بر مردم بیشتر نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد بعد از ظهر امروز گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان شمالی برگزار شد که در انتهای آن بیانیه گردهمایی به شرح ذیل منتشر شد؛

بسم الله الرحمن الرحیم؛ قال تبارک تعالی: فاستقم کما امرت و من تاب معک.

نظام اسلامی ثمره مجاهدت امام راحل (ره) وشهدای عزیز و مردمی بوده که در کوران ناعدالتی‌ها وخباثت‌ها و جنایت‌ها علیه حکومت طاغوتی قیام کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و در طول ۴۰ ساله گذشته نیز از سوی طواغیت منطقه و استکبار جهانی بارها گرفتاری‌هایی از جنس جنگ، تحریم، تهدید، قطعنامه و فتنه‌های مختلف را دیده و با استقامت در راه آرمان‌های انقلاب و اعتماد به وعده‌های الهی، امروز سربلند این میدان شده ایم و توانسته ایم در مقابل دشمنان نظام اسلامی ایستاده و خارچشم آنان باشیم.

این استقامت، بصیرت، دشمن‌شناسی و اعتماد به وعده‌های الهی قطعاً در چله دوم انقلاب بیشتر مورد احتیاج است چون حراست از یک دستاورد عظیم، مشکل‌تر از ایجاد آن است. دشمنان نظام در طول چله گذشته از هر فرصتی برای صدمه زدن و ایجاد شکاف بین مردم و رهبری و مسئولین نظام تمام استفاده را نموده ودر قالب فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و دی‌ماه ۹۶ و... بار دیگر شانس خود را آزمودند و مثل همیشه در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

این بارنیز دشمنان ملت و رهبری و اسلام عزیز، با سازماندهی شبکه‌ای هدفمند و با پشتیبانی منسجم و هماهنگ و سریع آمریکا، اسراییل و عربستان و ارتجاع منطقه، سلطنت‌طلبان، منافقین و شبکه‌های خارجی با تمام توان دست به خرابکاری، غارت اموال، خشونت انسانی، کشته‌سازی و حمله به مراکز حساس زده و بدین‌وسیله خط تقابل با نظام اسلامی به عنوان تنها کشور امن منطقه و پرچمدار حمایت از مقاومت را برجسته نموده و با فشار و آشوب، کوتاه آمدن نظام اسلامی از آرمان‌های اصیل خود در دستور کار قرارداده‌اند و به بهانه طرح سهمیه‌بندی بنزین، پروژه فشار بر نظام را کلید زدند تا با کشاندن مردم به  اعتراضات خیابانی بتوانند به اهداف شوم خود برسند.

البته اعتراضات مردم که با نجابت زیر فشارگرانی، نسبت به اثرات تورمی این طرح صورت گرفته،کاملا به حق و طبیعی است و حق اعتراض برای آنان محفوظ است.مردم باید از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه جویی عظیم مطلع و تبعات مثبت را ببینند. حساب مردم از آشوب‌گران و معاندان و ناامن‌کنندگان فضای عمومی کشور جداست.

لذا ما ائمه جمعه استان وظیفه خود می دانیم،که پشت سر رهبری معظم انقلاب اسلامی همچون گذشته در کنار مردم عزیز و ولایت‌مدار قرار گرفته و جهت اقناع افکار عمومی و روشنگری فضای استان تلاش خود را نموده و نکاتی را متذکر شویم:

۱- رهبرمعظم انقلاب با هوشمندی و کیاستی الهی، بااعلام حمایت از تصمیم سران قوا در واقع از کیان نظام اسلامی و امنیت مردم دفاع نموده و خط بطلانی بر معادلات مذبوحانه استکبار و فتنه‌گران کشیدند که تمسک به ولایت فقیه بازهم مانع آسیب به انقلاب و کشور می‌شود.

۲- این طرح تصمیم سران قوا بوده، که ضمن داشتن مطالباتی از مسئولین، لازم است نسبت به تصمیم سران قوا، خوشبین باشیم.

۳- مسئولین مراقبت کنند که گرانی بنزین، به دیگرکالاها و خدمات سرایت نکند و بارگرانی بیشتری بر مردم تحمیل نشود.

۴- انسان عاقل علاقه‌مند به کشور و زندگی خود، نباید به اشرار کمک کند و حضور در کنار آن‌ها نیز به تقویت و هویت بخشی آنان کمک خواهد کرد و از اینکه مردم با بصیرت، صف خود را از آشوب‌گران جدا کرده اند، قابل تقدیر است.

۵-واریز عاجل و بموقع کمک معیشت از محل منابع درآمدی طرح، بحساب مردم عزیز، خصوصاً اقشار آسیب پذیر و محرومان می‌تواند فشار را کمتر کرده و امید مردم نسبت به وعده‌های دولت مردان را بیشتر کند.

۶-مسئولین امنیتی و اطلاعاتی با دقت از اموال و ناموس مردم صیانت کرده و اجازه تعدی عده‌ای مزدور، به اموال مردم و کشور را ندهند.

۷-ضمن اعلام حمایت از مواضع اخیر رئیس دستگاه قضاء، برخورد بدون مسامحه و باسرعت و دقت و محاکمه سران اصلی خط آشوب را خواستاریم.

۸-از بصیرت و زمان‌شناسی مردم عزیز استان، قدردانی نموده که در این ایام هیچ‌گونه مشکلی را نداشته و کسبه و بازاریان گرامی با ملاحظه اوضاع مالی مردم، انصاف به خرج داده و بطور خودجوش از گرانی جلوگیری نموده‌اند، تقدیر و تشکر داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول