اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اختصاص 50 میلیون یورو فاینانس خارجی برای بازسازی فاضلاب اصفهان

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: دایره اعتبارات بانک مرکزی به منظور اجرای فاز دو بازسازی شبکه فرسوده اصفهان اجرای ماده 62 را برای تبدیل ارز 50 میلیون یورو را به ریال در تخصیص فاینانس خارجی در دستور کار قرار می‌دهد.

اختصاص 50 میلیون یورو فاینانس خارجی برای بازسازی فاضلاب اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفای اصفهان، علی‌اصغر میرمحمدصادقی در نشستی که با مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان و پیمانکاران بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان داشت اعلام کرد: دایره اعتبارات بانک مرکزی به منظور  اجرای فاز دو بازسازی شبکه فرسوده اصفهان اجرای ماده 62 را برای تبدیل ارز 50 میلیون یورو را به ریال در تخصیص فاینانس خارجی در دستور کار قرار می‌دهد.

مدیرکل دایره اعتبارات بانک مرکزی بازسازی شبکه فرسوده اصفهان را ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت: باید زمینه بازسازی فازهای بعدی شبکه فرسوده فاضلاب  اصفهان فراهم شود و در این راستا دایره اعتبارات بانک مرکزی نهایت همکاری را با مسئولان امر خواهد داشت.

وی با تأکید بر استفاده  از  تکنولوژی بکار رفته در بازسازی شبکه فرسوده اصفهان باید در دیگر شهرها  خاطرنشان ساخت: شواهد حاکی از به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا در بازسازی شبکه فرسوده اصفهان است به‌گونه‌ای که بازسازی بدون ایجاد ترانشه و محدودیت‌های ترافیکی صورت می‌گیرد

میر محمدصادقی افزود: اصفهان یکی از اولین شهرها در کشور است که شبکه فاضلاب در آن اجراءگردید پس قدمت بالای شبکه، فرسودگی آن را رقم زده بنابراین قطعاً بعد از اصفهان دیگر شهرها در کشور هم با این معضل روبرو می‌شوند که در این میان باید تدابیر ویژه‌ای برای رفع فرسودگی شبکه فاضلاب شهرها مدنظر قرارداد.

مدیرکل دایره اعتبارات بانک مرکزی افزود: رفع چالش کم‌آبی و سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل از موضوعات بسیار مهم در کشور تلقی می‌شوند چرا که سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل در نهایت کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد.

*شبکه فاضلاب اصفهان عمر 60 ساله دارد

در ادامه این نشست هاشم امینی گفت: مسئله بازسازی شبک فرسوده شهر اصفهان در 15 سال گذشته بررسی و مطرح گردید تا در نهایت در 5/2 سال گذشته  فاز اول بازسازی آن به 4 روش روز دنیا اعم از    سی. آی. پی.پی (CIPP UV)، ریپلیسمنت (replacement)، پایپ جکینگ (Pipe jacking) و پایپ برستینگ (Pipe bursting) انجام گرفت.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  با اشاره به عمر 60 ساله شبکه فاضلاب شهر اصفهان اظهار داشت: طول شبکه فاضلاب شهر اصفهان به بیش از سه هزار و 600 کیلومتر می‌رسد 230 کیلومتر از شبکه فرسوده در اقطار بیش از 500 میلی‌متر شناسایی شده که نیاز به   بازسازی و اصلاح دارد.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهر اصفهان از سال 1337 طراحی و اجرا شد و همین فرسودگی شبکه حوادثی را در پی داشت که می‌توان به حادثه خطرآفرین خیابان مشتاق اشاره کرد.

امینی  با بیان اینکه پروژه ترمیم و بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان برای نخستین بار در کشور و همزمان با سفر ریاست جمهوری به شهر اصفهان مطرح شد، تصریح کرد: بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب شهری اصفهان با اولویت اول اصفهان، در چهار فاز و با  تخصیص فاینانسِ 200 میلیون یورو در هیأت دولت وقت مصوب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به ایجاد وقفه در اثر تحریم‌ها و در نهایت تأمین فاینانس ۵۰ میلیون یورو توسط شرکت دی، سی، جی، آی چینی و با پیمانکار ایرانی و تکنولوژی آلمانی ادامه داد: با وجود شرایط دشوار تحریم‌های  بانکی، اعتبارات اسنادی با همت شرکت آب و فاضلاب اصفهان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو گشایش یافت و پروژه به طور رسمی در سال 1394 فعال شد و فاز اول آن تا پایان سال 98 به پایان می‌رسد.

وی  با بیان اینکه در چهار سال گذشته با رسوب‌زدایی شبکه فاضلاب شهری ظرفیت هیدرولیک افزایش یافته گفت: تاکنون نزدیک به 180 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهری اصلاح و بازسازی شده و بیش از ۱۰۰ نقطه آسیب خیز خطوط فاضلاب شناسایی و اصلاح شده است.  

امینی با بیان اینکه خطوط اصلی فاضلاب خیابان‌های مشتاق اول و دوم  با روش ریپلیسمنت (replacement)  انجام شده و خیابان میر و آبشار در حال انجام است، ابراز داشت: با همکاری شهرداری و پلیس راهور شبکه فاضلاب این خیابان‌های پرترافیک اصلاح و بازسازی شد و تا 50 سال آینده بیمه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  با اشاره به اجرای روش سی. آی. پی.پی (CIPP UV) برای اولین بار در کشور اظهار داشت: روش نوین سی.آی.پی.پی که بازسازی شبکه فاضلاب در کشورهای اروپایی هم با این روش انجام می‌شود و در همکاری با دانشگاه اصفهان بومی‌سازی شده، شبکه فاضلاب خیابان‌های بوعلی سینا، امام خمینی، خیام، شهیدان، چمران بازسازی و اصلاح شد و خیابان‌های مطهری، طالقانی و بهشتی با این روش در حال اصلاح و بازسازی است.

وی  با بیان اینکه بخشی از خیابان چمران به همراه کمال اسماعیل و حمزه اصفهانی با روش پایپ جکینگ (Pipe jacking) اصلاح و بازسازی شده است، تصریح کرد: خیابان پرستار هم با روش پایپ برستینگ (Pipe bursting) در حال انجام است و امیدواریم با پایان فاز اول، تأمین اعتبارات فاز دوم هم تحق یابد.

انتهای پیام/63086/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول