اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پاسخ استاندار به بلاتکلیف بودن 550 واحد تولیدی مازندران/استفاده از 520 قلم کالا که از تعرفه گمرکی معاف هستند

استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه 550 واحد تولیدی که در استان گفته می‌شود بلاتکلیف است مربوط به دوران حضور بنده نبود، گفت: از 150 واحد در تملک بانک 96 واحد تحت تملک بانک است.

پاسخ استاندار  به بلاتکلیف بودن 550 واحد تولیدی مازندران/استفاده از 520 قلم کالا که از تعرفه گمرکی معاف هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها فرصت بسیاری خوبی برای تعدادی از رسانه‌های که در حوزه خبر تولید و محتوا دارند، تا مسائل و مشکلات مردمی را پیگیر کنند.

در گفت‌وگوی 12 دقیقه‌ای با استاندار مازندران در غرفه خبرگزاری فارس به مسائل بخش تولید که این روزها یکی از دغدغه‌های جدی در استان است پرداخته شده است.

در ابتدای شروع مصاحبه دغدغه مسؤول خانه صنعت و معدن مازندران که از بلاتکلیفی 550 واحد تولیدی در استان گلایه کرد و خواستار روشن شدن تکلیف این واحدها توسط استاندار شد، بحث را آغاز کردیم؛ حسین‌زادگان در این زمینه با اعلام اینکه بلاتکلیفی این 550 واحد مربوط به حال حاضر نیست، افزود: از حدود یک سال و اندی کارگروه تسهیل توسط دولت پیگیری و جلسات مستمر در استان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رضوی رئیس خانه صنعت مازندران در جلسات ما حضور دارد و دولت از نظر قانونی پشتیبانی‌های خوبی انجام داد، زمینه تقسیط 60 ماهه تولیدکننده و تاخیر در پرداخت‌های بدهی‌های مالیاتی را فراهم شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه زمینه‌ پرداخت اقساطی بدهی‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان فراهم شده  است، گفت: این واحدها نیاز دارند که تحرکات مناسب‌تری از خودشان نشان دهند.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه حضور کشور ما در جمع کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، افزود: فرصت بسیار مناسبی فراهم شده تا کالاهای ما در بازار این کشورها عرضه شوند.

استاندار مازندران، پرداخت سرمایه در گردش، امهال و استهمال بانکی  از دیگر خدمات دولت به تولیدکنندگان اعلام کرد و گفت: از زمانی که بنده حضور پیدا کردم تملک بانک‌ها بر واحدهای تولیدی را کاهش دادم، بانک‌ها مجاز به تملیک واحدهای تولیدی نیستند، البته استثنا هم وجود دارد که اگر فردی از ابتدا کارآفرین نبوده قطع به یقین باید فردی جایگزین انتخاب شود که بتواند واحد تولیدی را برگرداند.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه از 150 واحد در تملک بانک 96 واحد تحت تملک بانک است، افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور این آمار قابل قبول است و تعدادی هم به آنها اضافه نشده است.

وی با اعلام اینکه موانع صادراتی کالا از مازندران را حل کردیم، بیان کرد: اتحادیه اوراسیا فرصت بسیار مناسب خوبی است، دیپلماسی اقتصادی که با کشورهای ارمنستان،روسیه و استان‌های مختلف این کشور ارتباط برقرار شده است که مابقی کار به خود تولید کننده باز می‌گردد.

خبرنگار فارس، بحث صادرات با موضوع انتقال پول به کشور مواجه است، بسیاری از تولید کنندگان نسبت به این موضوع گلایه دارند مطرح کرد که حسین‌زادگان پاسخ داد: مسؤولان بانکی در روسیه جلسه‌ای با حضور مدیرعامل بانک ملی استان داشتیم، تا صادرکنندگان پس از 24 ساعت مطالبات خودشان را دریافت کنند، تسهیلات جدیدی که دولت در سطح ملی با 11 کشوری که عضو اوراسیا هستند و 520 قلم کالای که از تعرفه گمرکی معاف می‌شود یک فرصتی که باید استفاده کنند.

استاندار مازندران متذکر شد: اگر تولیدکنندگان ضعیف عمل کنند کشورهای دیگر در بازار جایگزین می‌شوند که این موضوع به اتاق بازرگانی، خانه صنعت و صادرکنندگان کالا بر می‌گردد که از این ظرفیت به صورت مناسب‌تر استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه ما با کشورهای مذاکره کردیم که نیازمند تهیه کالا از کشور ما هستند، گفت: روسیه سالانه بخش اعظمی از نیازمندی‌های خودش را اتحادیه اورسیا تامین می‌کند، اگر کالای ما متناسب با نیاز بازار این کشور باشد قطع به یقین گرایش به استفاده از کالای تاجران و تولیدکنندگان کشور ما پیدا می‌کند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بستر برای صادرات کالا به اتحادیه کشورهای اورسیا فراهم شده و مابقی فعالیت‌ها باید توسط تولید کنندگان انجام شود، حمایت ما پشتیبانی اداری، رفع موانع و امهال و استمهال بانکی است.

بخش‌های دیگر گفت‌وگوی استاندار مازندران در ارتباط با مشکلات واحدهای تولید، نظارت بر بازار کالاها و خدمات بعد از افزایش قیمت بنزین و بحث تغییر فرمانداران از دیگر موضوعات گفت‌وگوی خبرنگار فارس با حسین‌زادگان بود که در بسته خبری دیگری منتشر می‌شود.

انتهای پیام/86004/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول