اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

1.5 میلیون جلد کتاب در مدارس زنجان وجود دارد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب در مدارس استان، برای استفاده از دانش‌آموزان وجود دارد.

1.5 میلیون جلد کتاب در مدارس زنجان وجود دارد

جعفر گنج‌خانلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: فعالیت کتابخانه در فضای مدارس به توسعه فرهنگ کتابخوانی در زنجان کمک می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان تعداد 2 هزار و 253 کتابخانه کلاسی در مدارس ابتدایی استان زنجان دایر شده است، عنوان کرد: تعداد یک هزار و 708 کلاس درس در مقطع ابتدایی در استان زنجان نیز فاقد کتابخانه کلاسی است.

وی تعداد مدارس ابتدایی دارای کتابخانه آموزشگاهی را شامل 535 مدرسه در استان زنجان اعلام کرد و افزود: تعداد 316 مدرسه متوسطه دوره اول دارای کتابخانه آموزشگاهی است.

گنج‌خانلو خاطر نشان کرد: تعداد 105 مدرسه متوسطه دوره اول در استان زنجان نیز فاقد کتابخانه آموزشگاهی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اینکه در استان زنجان 199 مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه دارای کتابخانه‌های آموزشگاهی است، اضافه کرد: تعداد 40 مدرسه متوسطه دوره دوم نیز در استان زنجان فاقد کتابخانه آموزشگاهی است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب برای 178 هزار و 470 دانش‌آموز در مدارس استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: سرانه دانش‌آموزی کتاب در سطح استان زنجان 8.4 جلد است.

انتهای پیام/73009/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول