اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نیازمند عزم ملی است نه دستورالعمل

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از قیمت‌ها و ایجاد نا به سامانی نیازمند عزم ملی است و در همه سطوح و رده‌ها اعم از ملت و دولت باید به این امر کمک کنند.

جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نیازمند عزم ملی است نه دستورالعمل

پیام تیرانداز-عباس مقتدایی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: نوع رفتار دولت در اجرای طرح افزایش قیمت و باز توزیع منابع آن نشان داد که علی رغم سال‌ها در اختیار داشتن قدرت دولتی، تجربه لازم و یا اهتمام و دقت مورد نیاز را نداشته است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد نوع نگاه دولت که به اقشار ضعیف در سال‌های گذشته هم تا حدودی کم توجهی کرده است، در اجرای این طرح نیز خودش را نشان داد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ به هرحال بخشی از بدنه دولت به جهت اینکه نتوانسته است به شایستگی و با عمق لازم به نیازهای اقشار کم درآمد توجه کند و شاید ناشی از نوع رفتار و یا منشی باشد که برخی از دولتمردان دارد، عملا سبب شد تا این طرح که می توانست تا حدود زیادی به باز توزیع منابع برای اقشار کم درآمد بینجامد، عملا به چالشی برای دولت تبدیل شد.

وی بیان کرد:‌ اگر حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم سران قوه نبود، قطعا موفقیت لازم حاصل نمی شد. موفقیتی که تا کنون ایجاد شده ناشی از تدبیر و درایت مقام معظم رهبری است و موفقیتی که دولت در این حد به دست آورد، بیش از آنکه ناشی از تدبیر دولت باشد، ناشی از ولایت‌مداری مردم است. به نظر می‌رسد دولت باید قدر موضوع را بداند و به سرعت نواقص و نگرش‌های ناکارامد خود را جبران کند.

مقتدایی اظهار داشت:‌ معتقدم نخبگان کشور هر یک دیدگاه‌ها و نظریاتی داشتند که چون مصلحت کلان کشور را در حمایت از این طرح دیدند، به این حمایت‌های خود ادامه می‌دهند، لیکن دولت در عمل نتوانست پا به پای نیازهای مردم حرکت کند و در فرصت باقی‌مانده باید از این اعتماد پدید آمده حراست و نواقص خود را جبران کند.

وی با اشاره به این موضوع که جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و ایجاد نا به سامانی نیازمند عزم ملی است،‌گفت: در همه سطوح و همه رده‌ها اعم از ملت و دولت باید به این امر کمک کنند. موضوع گرانی قیمت و جلوگیری از آن چیزی نیست که صرفا با یک دستور و نظارت حداقلی امکان پذیر باشد بلکه باید همه چرخه تولید،‌ توزیع، کنترل و نظارت یکجا مورد توجه قرار بگیرد. بر این اساس همه باید به این روند کمک کنند. دولت در پیشانی کار قرار گرفته است، اما بخش‌های صنفی، مدنی و اجتماعی هم به عنوان دنباله‌های کار باید موضوع را دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان جلوی موج گرانی بعد از سه برابر شدن بنزین را بگیرید، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول