اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تریبون نمازجمعه جایگاه مهم برای بیان دغدغه‌های مردم

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه‌شمالی از مطرح‌شدن موضوع اخیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: راهپیمایی حمایت از نظام و محکومیت اغتشاش‌گران از ساعت 10 و 30 دقیقه روز جمعه از یادمان شهدای گمنام شیر‌گاه تا مصلی نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود و ناگفته‌های موضوع هم در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌شود.

تریبون نمازجمعه جایگاه مهم برای بیان دغدغه‌های مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، بعد از افزایش قیمت بنزین نگرانی‌های بسیاری در ارتباط با افزایش قیمت کالاها در میان مردم به وجود آمد؛ در این زمینه و با توجه به این نگرانی مردمی، مسؤولان تلاش خود را برای نظارت بر بازار چندین برابر کرده و همچنان نظارت بر بازار تداوم دارد که امیدواریم مردم در رنج نباشند.

در این زمینه با توجه به اینکه امامان جمعه از خواسته‌ها و نیازهای به‌حق مردمی خبر دارند و تریبون مردم هستند که پیگیر مطالبات مردمی هستند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در این زمینه طی گفت‌وگویی بیان و پیگیری مطالبات مردمی از وظایف کلیدی امامان جمعه برشمرد.(بیشتر اینجا بخوانید)

اما موضوع مهم اینکه همانگونه نماینده ولی فقیه در مازندران بر آن تاکید کردند این است که انتقاد و اعتراض مردمی پیرامون مسائل و موضوعات کارشناسی باید در فضای آرام و مسالمت‌آمیز صورت گیرد و  در فضای متشنج و ناآرام هیچ هدف خیرخواهانه‌ای محقق نمی‌شود.

*برگزاری راهپیمایی حمایت از نظام و محکومیت اغتشاش‌گران در شیر‌گاه

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه سوادکوه‌شمالی در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه تصمیم سران 3 قوه برای قیمت بنزین که با نظر کارشناسان و تأیید مقام معظم رهبری انجام شد، گفت: این موضوع قانونی است و مخالفت تخریبی با این تصمیم بر خلاف قانون است و با متخلفان و آشوب‌گران، برخورد قانونی شود.

وی  به اثر‌گذاری احتمالی قیمت بنزین بر سایر خدمات و نیازمندی‌‎های اساسی که باعث تاثیر‌گذاری بر اقشار بی‌بضاعت می‌شود، اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت باید نظارت بر بازار تقویت شود.

امام جمعه سوادکوه شمالی خواستار عملی‌شدن وعده‌های دولت برای واریز هزینه‌های معیشتی و یارانه به خانوار‌های نیازمند و پرهیز از تعلل و اهمال‌کاری شد و خاطر نشان کرد: ملت صبور، انقلابی و ولایت‌مدار ایران اسلامی که در آستانه هفته بسیج با تفکر بسیجی برای حمایت از انقلاب و دستاورد‌های عظیم آن و نا‌کامی دشمنان از حضور در صحنه و حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی اقدام کنند و با دست عنایت الهی از این صحنه سربلند بیرون می‌آییم.

خطیب جمعه سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه بر‌هم‌زدن نظم عمومی و ضرر بر بیت‌المال و حرکتی که بر خلاف قانون تلقی شود محکوم است و همگان باید مراقبت کنیم، اظهار کرد: از تلاش‌گران امنیتی و انتظامی و نیز بیانیه رئیس قوه قضائیه درباره برخورد‌ها و حمایت‌ها تقدیر می‌کنم و با اغتشاشگران و تخریب‌کنندگان نظم عمومی برخورد قانونی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه‌شمالی از مطرح‌شدن موضوع اخیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: راهپیمایی حمایت از نظام و محکومیت اغتشاش‌گران از ساعت 10 و 30 دقیقه روز جمعه از یادمان شهدای گمنام شیر‌گاه تا مصلی نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود و ناگفته‌های موضوع هم در خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌شود.

*بصیرت مردم بعد از سخنان مقام معظم رهبری

حجت الاسلام حسن قربانی امام جمعه پل‌سفید سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه ما به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس رأی دادیم تا تصمیمات کلان را اخذ کنند و در بسیاری از کشور‌ها اعتراض‌ها و انتقاد‌ها بدون اغتشاش و تخریب انجام می‌شود، گفت: حوادث اخیر نشان داد که مردم نقشی در تخریب نداشتند و حفظ هوشیاری را از مردم شاهد بودیم.

امام جمعه پل‌سفید سوادکوه با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته توضیحاتی را درباره گرانی بنزین ارائه دادیم و از نظر کارشناسان، تداوم مصرف فعلی به واردات بنزین منجر می‌شود و در همین شهرستان هم شاهد بودم که خانه‌ای دارای 5 خودرو است و افراد دیگری خودرو ندارند، افزود: دولت بر وعده خود مبنی بر واریز مبالغ بیان‌شده اقدام کند.

وی آتش‌سوزی‌ها، تخریب‌ها و اغتشاشات را باعث خوشحالی آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان بیان کرد و با اشاره به اینکه ملت ما حوادث مختلفی مانند جنگ و بمباران و ترور‌ها را در جامعه دید و این اغتشاشات، ترقه‌بازی برای ملت ایران است، اظهار کرد: آمریکا قصد تضعیف جبهه مقاومت را دارد ولی ما تسلیم نظام استکباری نمی‌شویم و مردم راهشان را با آشوب‌گران جدا کردند.

قربانی با بیان اینکه اعتراض‌های آرام و انتظار توجیه از مدیران منطقی است و دست‌اندرکاران ابعاد طرح را برای مردم توجیه کنند، افزود: نماز جمعه یکی از تریبون‌ها برای کمک به مردم است و سایر تریبون‌ها مانند تریبون مجلس و شورا‌ها هم برای توجیه و پاسخ‌گویی به مردم استفاده شود و از مردم تشکر می‌کنم که بعد از درس خارج فقه مقام معظم رهبری هوشیاری و بصیرت خود را حفظ و راه خودشان را از آشوب‌طلبان جدا کردند.

*لزوم تقویت نظارت در بازار برای جلوگیری سودا‌گری

حجت‌الاسلام محمد‌زمان امام جمعه زیراب سوادکوه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه مسؤولان باید مردم را مَحرم خود بدانند و همچنان که امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند مردم، بن‌بست‌های مختلفی را گشودند و مردم نظام و مدیران را کمک می‌کنند و در طول سالیان هم به اثبات رسید، گفت: هر‌چه ارتباط مردم و مدیران بیشتر باشد موفقیت مدیران بیشتر می‌شود که اصل مهمی در نظام اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های کارشناسی درباره حامل‌های انرژی، افزود: در گذشته فعالیت‌هایی درباره حامل‌های انرژی انجام شد که باید به صورت زنجیر‌وار مورد استفاده باشد و از هزینه‌های موازی خودداری شود.

امام جمعه زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه مردم براحتی در نظام جمهوری اسلامی و در ارتباط با ما حرف‌های خودشان را می‌گویند و مانعی نمی‌بینند و مطالب خود را بیان می‌کنند و همه می‌توانند سخنان خودشان را بگویند، خاطر نشان کرد: مردم حرف، درد، مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان می‌کنند و معتمدین هم سخنان مردم را بیان می‌کنند و به مدیران منتقل می‌کنند و بدون تردید اغتشاشات موضوعی برنامه‌ریزی شده نظام استکباری بود و سالیان قبل نیرو را تربیت کردند تا به جان و مال مردم تعرض کنند.

خطیب جمعه زیراب سوادکوه با بیان اینکه اغتشاشات باعث می‌شود مردم حرف حق را نمی‌توانند بیان کنند و اغتشاش، خیانت به کشور است و نظام جمهوری اسلامی ایران، مردمی است و مردم در کنار این نظام قرار دارند، اظهار کرد: بار‌ها در خطبه‌ها درباره نظارت در بازار تأکید کردم و نظارت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و بازرسی‌ها محکم اجرایی شود و برخی از فرصت اخیر سودا‌گری می‌کنند و به بهانه دلار و قیمت‌ها را افزایش دادند و باید نظارت شوند.

رضایی با اشاره به لزوم وحدت و دوری از اختلاف و تفرقه، افزود: دولت نظارت قوی خود را اجرایی کند و نظارت قوی کمترین توقع ملت از دولت‌مردان است و سهمیه‌بندی باید برنامه‌ریزی دقیق شود و تناسب میزان مصرف بنزین با میزان فعالیت هم سنجش شود.

امام جمعه زیراب سوادکوه، حمایت عملی و نه زبانی از تولید داخلی و استفاده از جوانان و عزیز‌داشتن تولید‌کنندگان را تنها راه کاهش مشکلات توصیف کرد و با بیان اینکه امنیت در رأس کشور است و مردم بصیر هستند و در جامعه ناامن مشکلات غیرقابل حلی به وجود می‌آید، گفت: ملت با جان و دلشان از نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و به بلوغ سیاسی رسیدند که حرف و انتقادشان را در سایه قانون بیان می‌کنند و مسؤولان باید ارتباط نزدیک‌تر با مردم برقرار کنند.

انتهای پیام/86015/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول