اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

در شیوه تبلیغ مسائل و مفاهیم دینی نیازمند تحول هستیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر تغییر در شیوه تبین و تبلیغ مسائل و مفاهیم دینی توسط مبلغین و روحانیون با استفاده از ابزار هنر تأکید کرد.

در شیوه تبلیغ مسائل و مفاهیم دینی نیازمند تحول هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان صبح امروز در دیدار رئیس و کارکنان حوزه هنری با اشاره به اهمیت آشنایی و بهره‌مندی روحانیون و مبلغین مذهبی از شیوه‌های نوین و روز در امر تبلیغ اظهار کرد: ابزار هنر مهمترین و مؤثر‌ترین ابزار تأثیرگذار در راستای انتقال پیام است و ضرورت دارد تا با استفاده از زبان هنر، هنرمندانه مسائل و مفاهیم دینی را به نسل پویا و جوان جامعه منتقل نماییم.

وی افزود: هنرمندانه بیان کردن مسائل و مفاهیم دینی ضمن همسویی و همگرایی با جامعه ضمن ایجاد  همدلی و مشارکت مخاطبین و یک ارتباط مبتنی برصداقت، رفاقت و تلاش در راستای اصلاح جامعه را که هدف اصلی سازمان است را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به ضرورت بیان تمام واقعیت‌های تاریخی و دینی خاطرنشان کرد: واقعیت‌های تاریخی انکار پذیر نیست و تلاش در راستای حذف این واقعیت‌ها بسیار خطرناک است و بی‌شک بیان زیبا و هنرمندانه این واقعیت‌ها می‌تواند در معرفی خوبی و بدی‌ها بسیار مؤثر باشد و تحقق این امر مستلزم کار، تلاش و ارتقای دانش در نزد متولیان امر است .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به برنامه شوکران که از شبکه چهار سیما پخش می‌شود، عنوان کرد: این برنامه که با مشارکت حوزه هنری تولید می‌شود  به خوبی توانسته است در این زمینه فعالیت نماید و مباحث بسیار خوبی توسط مدعوین برنامه در باب مسائل مختلف بیان می‌شود که بسیار ارزنده است .

کارفرهنگیِ حلال بسیاری از مشکلات است

حجت‌الاسلام حاتمیان همگرایی حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی را در استان بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت: براین باوریم با کار فرهنگی می‌توان بسیاری از مشکلات امروزی را حل کنیم.

وی سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان یک نهاد حاکمیتی زیر مجموعه رهبری یک نهاد فراجناحی عنوان کرد و بیان داشت: ما در سازمان تبلیغات اسلامی از تمامی دوستداران اعتلای نظام اسلامی بدون توجه به نگرش سیاسی آنان استقبال می‌کنیم.

حاتمیان دولت را بخشی از حاکمیت دانست و گفت: تضعیف و هجمه ناروا به هر بخش از ارکان نظام کار صحیحی نیست و باید تلاش شود تا با همگرایی و همفکری مشکلات و خطاهای احتمالی را با بهره‌مندی از رویکرد صحیح نقد در راستای اصلاح امور به کار گیریم.

وی با توصیه به توجه و بررسی  رویکرد و شیوه مدیریتی حضرت امام(ره) گفت: فرامین بنیانگذار انقلاب اسلامی و توجه به دستورات و خط مش‌های رهبرمعظم انقلاب بهترین راه حل برون رفت از مشکلات است که باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به عملکرد حوزه هنری در استان کردستان گفت:  برنامه‌ها و حمایت‌های ارزنده حوزه هنری در ارتقای هنر و فرهنگ استان بسیار مؤثر بوده است که رضایت هنرمندان و اقبال عمومی جامعه از برنامه‌های برگزار شده مؤید این امر است که جای قدردانی و تقدیر را دارد و امیدواریم شاهد تداوم این موفقیت‌ها باشیم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بر حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه هنری تأکید کرد و گفت: ان شاء‌الله بتوانیم با برگزاری برنامه‌های مشترک و بهره‌مندی از توان هم در راستای به ثمر نشستن اهداف مد نظر که همانا ارتقای سلامت اجتماعی جامعه است مفید واقع شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول