اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ممیز محوری اولین مشکل قانون مالیات بر ارزش افزوده/ 85 درصد از مالیات کشور را 3 درصد از مودیان می‌پردازند

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس ممیز محوری، نحوه دادرسی مالیاتی، ماخذ مالیاتی و استرداد اعتبار مالیاتی را مهم‌ترین مشکلات اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد.

ممیز محوری اولین مشکل قانون مالیات بر ارزش افزوده/ 85 درصد از مالیات کشور را 3 درصد از مودیان می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، الیاس حضرتی امروز در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور اظهار کرد: در شرایطی هستیم که اقتصاد کشور مراحل سختی را طی می‌کند.

فعالان اقتصادی باید عرض اندام کنند

وی افزود: مشکلات درونی، بی‌تدبیری‌ها، عدم جمع‌بندی توان ملی، ظرفیت‌ها و مصائبی که در گذشته داشتیم و حل نکردیم در کنار کینه‌ورزی دشمنان و تحریم‌های ظالمانه سختی‌های زیادی را بر ملت ایجاد کرده که در این میان فعالان اقتصادی باید عرض اندام کنند.

حضرتی با بیان اینکه مشکلات را خیلی کم حل می‌کنیم، افزود: اگر زمان را به عقب برگردانیم تقریبا موانع و مشکلات صادرات همان موانع 25  سال پیش است.

وی یادآور شد: از سال 32 تلاش می‌شود اقتصاد بدون نفت را در کشور پیاده کنیم، دیگر نمی‌توان تعلل کرد؛ یک فرصت بی‌نظیر تاریخی برای صادرات ایجاد شده است و کاهش و قطع وابستگی بودجه جاری به نفت ایجاد شده است.
 

127 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در برابر 320 هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: 127 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در برابر 320 هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر وجود دارد و باید ببینیم چطور می‌توانیم این فاصله را پر کنیم.

حضرتی ادامه داد: در استراتژی جدید کشور که از اردیبهشت امسال آغاز شده برای به حداکثر رساندن استحکام داخلی، رفع اختلافات داخلی، مستحکم کردن پایه‌های اقتصادی، رونق تولید و صادرات قدرتمند و روان توفیقات خوبی داشته‌ایم اما در این بخش بیش از این‌ها همت نیاز است.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی با شرایط روز هماهنگ شده‌اند و تولید منفی 3 به سمت مثبت شود صادرات ما هم وضعیت نسبتا مطلوبی دارد، یادآور شد: در هفت ماهه امسال 50 درصد نسبت به سال قبل رشد درآمد مالیاتی داشتیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: از تمام فعالان اقتصادی، اتاق‌های بازرگانی، اصناف، تعاون و دانشگاهیان در ارتباط با مشکلات قانون مالیات بر ارزش افزوده پرسیدیم که اکثرا مشکلات را در چند محور ممیز محوری، تاریخ تعلق مالیاتی، نحوه دادرسی مالیاتی، ماخذ مالیاتی و استرداد اعتبار مالیاتی می‌دانستند.

انتهای پیام/60026/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول