اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

واگذاری املاک مازاد دولت به بخش خصوصی

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان تشکیل و املاک مازاد دستگاه‌ها شناسایی و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد گفت: طبق برآورد صاحبنظران اموال مازاد دولت در کشور 18 برابر نقدینگی کل کشور است.

واگذاری املاک مازاد دولت به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدناصر محمودی ظهر امروز در نشست تخصصی مشاور وزیر اقتصاد با دانشجویان و هیأت‌های علمی دانشگاه‌‌های همدان اظهار کرد: خوشبختانه در استان همدان سال‌های ۹۳ و ۹۴ با همکاری انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان اتاق فکر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دانشگاهیان و اساتید دانشکده اقتصاد در ستاد درآمد استان و هسته پژوهش اداره اقتصاد و دارایی بهره‌مند شدیم افزود: نخستین کارگاه‌های آموزشی تامین مالی استان، کارگاه‌های آموزشی اقتصاد سرد و ویژگی‌های آن  و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی در استان تشکیل شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان در ادامه به کسب رتبه برتر در حوزه جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان اشاره کرد و گفت: استان در حوزه استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر پایلوت کشور شده و هفت نیروگاه هفت مگاواتی با سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نخستین بار در استان کارگروه پایش بهبود فضای کسب و کار راه‌اندازی شده است ادامه داد: در سال ۹۵ استان در حوزه بهبود فضای کسب و کار رشد ۱۳ پله‌ای کسب کرده است.

محمودی با اشاره به اینکه در زمینه فرصت‌های سرمایه گذاری در چهار حوزه صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری، کشاورزی و صنعت ساختمان پایش صورت گرفته است تصریح کرد: اف اس ۷۸ فرصت سرمایه‌گذاری در استان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت در استان تشکیل شده است خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد املاک و اموال دولتی شناسایی و در سامانه ثبت و ارزیابی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان تأکید کرد: در مرحله بعد املاک مازاد دستگاه‌ها شناسایی و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه شناسایی املاک و اموال دولت رتبه اول را کسب کرده است افزود: طبق برآورد صاحبنظران اموال مازاد دولت در کشور ۱۸ برابر نقدینگی کل کشور است.

محمودی در پایان گفت: دولت عزم جدی برای ساماندهی این مهم را جزم کرده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول