اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آمار مرگ و میر معتادان در استان مرکزی به صفر رسیده است

استاندار مرکزی گفت: با اقدامات انجام شده در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر آمار مرگ و میر معتادان در استان به صفر رسیده و در تلاش هستیم تا مرگ و میر ناشی از سرما هم نداشته باشیم.

آمار مرگ و میر معتادان در استان مرکزی به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: باید در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر تلاش بیشتری کرد، زیرا اگر تلاش‌ها در این زمینه کاهش پیدا کند قطعاً آثار و مضرات مواد مخدر در جامعه گسترده‌تر خواهد شد.

وی جبهه اقدامات پیشگیری و درمان را وسیع دانست و افزود: اگر سازمان‌های مردم‌نهاد، تلاش خیران و خود مردم نبود هم‌اکنون شرایط این حوزه بسیار بدتر از شرایط کنونی بود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر آمار مرگ و میر معتادان در استان به صفر رسیده و در تلاش هستیم تا مرگ و میر ناشی از سرما هم نداشته باشیم.

آقازاده بیان کرد: برای پوشش افراد معتاد در فصل سرما و استفاده آنها از گرم‌خانه‌های شهرداری، شهرداری باید مکانی برای وسایل همراه افراد معتاد مانند شلتر ایجاد کند تا آنها با خیال آسوده وسایل خود را در آنجا به امانت گذاشته و شب در گرمخانه استراحت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به مشکلات این‌چنینی تیمی تشکیل و به‌صورت سرزده و شبانه برای آشنایی با مشکلات این افراد به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: افزایش آگاهی مردم سبب افزایش موفقیت ما در زمینه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در جامعه می‌شود، هرچند که متأسفانه به سبب پایین بودن قیمت برخی از مواد مخدر در کشور و قرار داشتن در کنار کشورهای تولیدکننده، سبب شده تا سرعت سوداگران از اقدامات ما بیشتر باشد.

آقازاده با اشاره به لزوم توجه به زنان آسیب‌پذیر در جامعه گفت: یکی از معضلات کنونی بر اساس آمارها افزایش آمار جمعیت معتادان و زنان آسیب‌پذیر است که از یک معضل اجتماعی به یک تهدید امنیتی در حال حرکت است، بر همین اساس باید با کارهای دقیق و کارشناسانه در راستای کاهش هر چه بیشتر این معضلات گام برداریم و باید تلاش کنیم کاهش ملموس مقابله و پیشگیری و درمان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول