اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آمریکا برای فشارآوردن به اقتصاد مردم ونزوئلا از راه تحریم اعتراف کرد

مسئولان آمریکا می گویند، تحریم علیه ونزوئلا طراحی شده تا بحران اقتصادی در این کشور ایجاد کند.

آمریکا برای فشارآوردن به اقتصاد مردم ونزوئلا از راه تحریم اعتراف کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزیر تجارت خارجی و گردشگری ونزوئلا اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه  این کشور باعث شده دسترسی به دارایی‌های خارجی به ارزش میلیاردها دلار را از دست بدهیم. 

براساس این گزارش،‌ دولت آمریکا با تشدید تحریم‌ها و تلاش‌های خود در سال جاری همواره تلاش کرده تا دولت ونزوئلا را از میان بردارد. در این میان تحریم‌های اقتصادی بر این کشور تحمیل کرده، تحریم‌هایی که به گفته خود مسئولان آمریکا طراحی شده تا بحران اقتصادی در این کشور ایجاد کند.

از ابتدای امسال آمریکا طیف گسترده‌ای از تحریم ها را علیه کشور ونزوئلا به منظور فشار بیشتر به نیکولاس مادرو اعمال کرده. این تحریم‌ها عمدتا تجارت نفت این کشور را که بخش بزرگی از اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد، نشانه گرفته است.

در ماه ژانویه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را روی پالایشگاه سیتکو اعمال کرد با این هدف که دسترسی این پالایشگاه را به پالایشگاه‌های مادر کاهش دهد. البته نیکولاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا هم واشنگتن را متهم کرد که این کشور قصد دارد نفت پالایشگاه سیتکو که در تگزاس آمریکا واقع شده را بدزدد.

در کنار تحریم‌هایی که بر تجارت نفت این کشور انجام شده دولت آ‌مریکا در ماه آگوست اقدامات جدید و بسیار سختی را علیه دولت مادرو انجام داد و اعلام کرد تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا باید در آمریکا بلوکه شده و مبادلات آنها ممنوع اعلام شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول