اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بانک توسعه و بازسازی اروپا به ازبکستان 246 میلیون دلار وام می‌دهد

بانک توسعه و بازسازی اروپا برای ساخت خطوط انتقال برق در استان «نوایی» و بازسازی سیستم فاضلاب 4 شهر ازبکستان به این کشور معادل 246 میلیون دلار وام می دهد.

بانک توسعه و بازسازی اروپا به ازبکستان 246 میلیون دلار وام می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند،بانک توسعه و بازسازی اروپا برای ساخت خطوط انتقال برق در استان «نوایی» و بازسازی سیستم فاضلاب 4 شهر ازبکستان به این کشور معادل 246 میلیون دلار وام می دهد.

وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان اعلام کرد: این کشور و بانک توسعه و بازسازی اروپا در مورد اجرای 3 طرح، قرارداد وامی به ارزش 246 میلیون و 100 هزار دلار امضا کردند. این قرارداد در چارچوب نشست میان دوره ای شورای سرمای گذاران خارجی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان که در شهر تاشکند برگزار شد، امضا شد.

از این وام معادل 96 میلیون و 100 هزار دلار برای ساخت خطوط برق 220 کیلوواتی به طول 177 کیلومتر از «نیروگاه حرارتی نوایی» تا مرکز کلید برق 220 کیلوواتی «بیساپان» هزینه خواهد شد.

معادل 90 میلیون دلار برای بازسازی و ساخت سیستم فاضل آب شهرهای «اورگنچ»، «خیوه» و «پیتناک» استان خوارزم و 60 میلیون دیگر برای شهر «کارشی» استان قشقه دریا اختصاص خواهد شد.

ازبکستان در سال 1992 میلادی به بانک توسعه و بازسازی اروپا پیوست و در ماه می سال 1993 میلادی در شهر «تاشکند» نمایندگی بانک افتتاح شده است.

بانک توسعه و بازسازی اروپا در گذشته به دولت ازبکستان و شرکت‌های خصوصی برای اجرای 55 طرح معادل 900 میلیون یورو وام داده بود.

در سال 2004 میلادی بانک توسعه و بازسازی اروپا تصمیم گرفت حمایت خود از دولت ازبکستان را محدود کند.  

در تاریخ 15 مارس سال 2017 میلادی (25 اسفند ماه سال 1395) پس از وقفه‌ای طولانی در روابط بین ازبکستان و این بانک سفر هیئت بانک توسعه و بازسازی اروپا به سرپرستی «سوما چاکرابارتی» رئیس این بانک به ازبکستان انجام شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول