اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

یورش بهمنیار و هادی‌پور برای کسب سهمیه المپیک توکیو

کاراته و تکواندو دو ورزش تأثیرگذار استان گیلان در سال‌های اخیر بوده و ورزشکاران این دو رشته برای کسب سهمیه المپیک توکیو می‌جنگند.

یورش بهمنیار و هادی‌پور برای کسب سهمیه المپیک توکیو

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «سارا بهمنیار» نابغه ۲۰ ساله کاراته آسیا و «آرمین هادی‌پور» تکواندوکار پرامید گیلان‌زمین در دو سال اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته و شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک توکیو دارند؛ دو ورزشکار برتر گیلان در ماه دسامبر (آذرماه) در رقابت‌های جهانی به‌منظور کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ به میدان می‌روند.

نخستین حضور بهمنیار در لیست مدعیان صعود به المپیک

سارا بهمنیار در دو سال اخیر به‌خوبی توانسته خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی صعود به المپیک توکیو مطرح کند، کاراته‌کار جوان گیلانی که در سال ۲۰۱۸ نخستین حضورش در رده سنی بزرگ‌سالان را تجربه کرده است، با تمرینات مستمر و حضور در مسابقه معتبر کاراته‌ وان و جام جهانی اسپانیا به جمع پنج کاراته‌کار برتر وزن منفی ۵۵ کیلوگرم المپیکی راه یافت.

بهمنیار با کسب نشان ارزشمند طلا در ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان مسکو ۲۰۱۹ موفق شد در رده‌بندی المپیکی وزن منفی ۵۵ کیلوگرم به مکان پنجم جدول صعود کرده و به دلیل ورود مستقیم «میاهارا» کاراته‌کار ژاپنی به المپیک توکیو؛ کاراته‌کار گیلانی کشورمان نیز تا پایان ماه اکتبر خود را به‌عنوان یکی از مدعیان حضور در المپیک می‌بیند.

سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان پس از بازگشت از لیگ جهانی مسکو ۲۰۱۹ با حضور حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور و سارا بهمنیار به‌عنوان نفرات اصلی و زهرا یاوری، سحر شیروانی، نگین آلتونی، فاطمه خنک دار، مبینا حیدری، معصومه محسنیان و سیده سوده خلیلی به‌عنوان نفرات تمرینی از ۲۱ تا ۳۰ آبان ماه در آکادمی ملی المپیک زیر نظر سمانه خوش‌قدم برگزار شد.

ملی‌پوشان این روزها «اردوی متصل به اعزام» را زیر نظر سرمربی تیم ملی کاراته برگزار می‌کنند، اردویی که هدف آن حضور پرقدرت چهار ملی‌پوش برای شرکت در لیگ جهانی کاراته اسپانیا ۲۰۱۹ است.

لیگ جهانی کاراته اسپانیا ۲۰۱۹ در تاریخ هشتم تا دهم آذرماه برگزار می‌شود؛ این مسابقات، آخرین مرحله از لیگ جهانی در سال ۲۰۱۹ بوده و از امتیاز کسب سهمیه رنکینگ المپیکی توکیو برخوردار است.

برترین ورزشکار مرد ورزش‌های دانشگاهی جهان مهیای گرندپری روسیه

آرمین هادی‌پور در مسابقات بین‌المللی صربستان موفق شد یک نشان نقره ارزشمند به کلکسیون مدال‌هایش اضافه کند، رقابت‌هایی که با حضور ۲۸۵ تکواندوکار در شهر «بلگراد» برگزارشده و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳٫۶  امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق گرفت.

سال ۲۰۱۹ برای ملی‌پوش تکواندوی کشورمان رؤیایی بوده است، هادی‌پور موفق شد سومین نشان طلای پیاپی در مسابقات دانشجویان جهان ناپولی ۲۰۱۹ را در رشته تکواندو کسب کند؛ وی پیش‌ازاین نشان طلای مسابقات دانشجویان جهان در گوانگجو ۲۰۱۵ و تایپه ۲۰۱۷ را کسب کرده بود و به خاطر این موفقیت‌ها در مراسم بهترین‌های ورزش‌های دانشگاهی (FISU) عنوان برترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۹ را تصاحب کرد.

هادی‌پور همگام با سایر تکواندوکاران کشورمان برای کسب سهمیه المپیک توکیو باید در فینال مسابقات گرندپری روسیه شرکت کند، مسابقاتی که ۱۵ تا ۱۶ آذرماه با حضور ۱۶ تکواندوکار برتر جهان در هر چهار وزن المپیکی مردان و زنان (در مجموع ۱۲ هوگوپوش) و در مجموعه ورزشی «دینامو» برگزار می‌شود.

گرندپری روسیه ۸G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸٫۸ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد، مسابقاتی که به نفرات برتر آن به ترتیب ۶۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود.

آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۸۰- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نمایندگان کشورمان برای حضور در گرندپری روسیه هستند و تمرینات خود را زیر نظر فریبرز عسکری به‌عنوان سرمربی و علی‌محمد بسحاق و وحید عبداللهی به‌عنوان مربی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول