اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هفته بسیج در شاهرود/ از رونمایی لوگوی چهل‌سالگی تا سلام دوباره به شهدا

برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته بسیج در شاهرود اجرا شد که رونمایی از لوگوی چهل‌سالگی تا سلام دوباره بسیجیان و پاسداران به شهدا بخش‌هایی از آن بود.

هفته بسیج در شاهرود/ از رونمایی لوگوی چهل‌سالگی تا سلام دوباره به شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود،‌ لوگوی چهل‌سالگی بسیج در شاهرود پنج‌شنبه شب با حضور مسؤولان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و بسیجیان شهرستان شاهرود رونمایی شد.

این مراسم در گرامیداشت هفته بسیج و با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، امام جمعه، فرماندهان گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، نیروی انتظامی و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و سایر مسؤولان و خانواده شهدا و ایثارگران و بسیجیان در حسینیه شهدای گلزار مطهر شهدا شاهرود برگزار شد.

در این مراسم، از لوگوی چهل‌سالگی بسیج با شعار «بسیج؛ چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» رونمایی و از خانواده شهیدان حسن زندانیان، حسن ملک‌احمدی و مسعود شعری به‌عنوان شهدای بسیج با حضور مسؤولان تجلیل شد.

این مراسم به همت حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت چهل‌سالگی بسیج در شاهرود

مراسم بزرگداشت چهل‌سالگی بسیج با حضور مسؤولان شهرستان شاهرود در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد.

در پایان این مراسم، قبور شهدای شاهرود با حضور مسؤولان شهرستانی با اجرای مارش نظامی غبارروبی، عطرافشانی و گل‌باران شد.

بسیج؛ همه جا با مستضعفان و مظلومان

محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در مراسم بزرگداشت چهل‌سالگی بسیج در شاهرود اظهار کرد: هر کجا نظام و انقلاب و حتی مستضعفان و مظلومان عالم به کمک نیاز داشته باشند، بسیج افتخار همراهی دارد.

وی افزود: جشن چهل‌سالگی بسیج با شعار «بسیج چهل سال جهاد، بسیج شهادت» برگزار شده است.

بصیرت و اطاعت‌پذیری دو مؤلفه مهم رهبر معظم انقلاب برای شهدا و بسیج است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه امروز در محضر شهدا هستیم که ایثار و شهادت، ازجان‌گذشتگی و خدمتگزاری از شاخصه‌های آنان است، گفت: روند کارهای بسیج هم در این چهل سال رسیدن به ویژگی‌های شهداست؛ چراکه شهدای انقلاب در مکتب بسیج و بسیجی آموزش دیدند.

خوش‌قدم با بیان اینکه بصیرت و اطاعت‌پذیری دو مصداق مهم رهبر معظم انقلاب برای شهدا و بسیج است، افزود: در طول 40 سال گذشته، بصیرت و اطاعت‌پذیری سبب شد تا فتنه‌هایی که هر 10 سال اتفاق افتاده، خنثی شود و در وصیت‌نامه شهدا نیز این دو عنصر بیان شده است.

وی با تأکید بر اینکه اطاعت‌پذیری رمز هدایت است، گفت: اگر مشکلی در جامعه به وجود می‌آید، از اطاعت‌پذیری ماست و باید به‌عنوان سرباز ولایت اطاعت‌پذیری داشته باشیم تا هدایت شویم و به وصیت شهدا عمل کنیم.

اثر بسیج؛ فراگیر و مانا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه از بهمن ۹۷ چله‌های خوبی را برگزار کردیم، افزود: چله انقلاب، چله نماز جمعه و چله بسیج که چله کمال بوده، در این مدت قوت گرفته است.

وی تصریح کرد: بسیج به برکت سختی‌های که در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن دید، امروز به کمال رسیده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه چله آثار و برکات اثرگذاری دارد، گفت: بسیج در چله خود به میوه رسیده و ثمرش را در داخل کشور و در منطقه می‌بینم و در آینده ملت‌های دنیا از میوه آن خواهند چشید.

اعتقاد به «ما می‌توانیم»

حسین فضلی، از کارشناسان سیاسی و فرماندهان سپاه نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه ملتی به بزرگی ملت ایران برابر استکبار ایستاده است، گفت: این ایستادگی به برکت خون پاک شهداست.

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه شهدا مسیر راه ماست، افزود: در دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت سبب شد تا یک وجب از خاک ما دست بیگانگان نیفتد و امروز شاهدیم پرچم شهدا جهانی شده است.

بسیج به برکت سختی‌های که در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن دید، امروز به کمال رسیده است

فضلی با اشاره به لزوم اتکا به راه شهدا گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دوران بزن دررو گذشته است؛ در صنایع دفاعی با باور به «ما می‌توانیم»، امروز در اوج اقتدار هستیم.

وی تصریح کرد: این نشان از آن است که اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم، موفق هستیم و آنجا که در این راه حرکت نکردیم، موفق نبودیم.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول