اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

برخورد قاطعانه با بروز فساد در میان سردفتران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از فعالیت ۱۱هزار سردفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: سران دفاتر جزئی از دستگاه قضا هستند و درصورت بروز فساد، با آنها برخورد قاطعانه می‌شود.

برخورد قاطعانه با بروز فساد در میان سردفتران

ذبیح اله خدائیان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس گفت: وجود ۱۱ هزار سردفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در کشور نمونه موفقی برای خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت مردم برای حل مشکلات است.

وی بر کاهش تصدی گری دولت تاکید کرد و افزود: بسیاری از امور تصدی گری در سازمان ثبت اسناد و املاک را می توان به دفاتر اسناد واگذار کرد.

خدائیان در پاسخ به نظارت سازمان بر عملکرد سردفتران و برخورد با متخلفان گفت: سران دفاتر اسناد رسمی جزئی از قوه قضائیه هستند و اگر فسادی رخ دهد قاطعانه با آن برخورد می شود.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: البته رویکرد حمایتی از سردفتران را نیز با فعال کردن دادگاههای انتظامی مبارزه با تخلفات و به‌روز شدن رسیدگی به پرونده های این حوزه دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر لازم است کارگروهی از معاونت امور اسناد، توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت و کانون سردفتران برای رفع مشکلات سامانه ها و بویژه سامانه ثبت آنی اقدام کنند.

خدائیان بر انجام معاملات رسمی و کاهش معاملات قولنامه ای تاکید کرد و گفت: افزایش نقل و انتقالات با اسناد رسمی موجب کاهش هزینه های مردم و کاهش حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضا می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول