اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دشمن به بهانه سهمیه بندی بنزین درصدد ایجاد آشوب بود

امام جمعه شهر دیشموک گفت: دشمن به بهانه سهمیه بندی بنزین درصدد ایجاد آشوب در کشور بود.

دشمن به بهانه سهمیه بندی بنزین درصدد ایجاد آشوب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک حجت الاسلام علی اکبر راوند در نماز سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به مصادیق تقوا گفت: یکی از مصادیق تقوا شکرگزاری است تا اهل تقوا باشد.

وی افزود: دو نعمت امنیت و سلامتی همیشه مجهول اند و مردم باید شاکر امنیت باشند تا بتوانند در سایه آرامش به درستی تبلیغ دین انجام دهند و به امورات خود بپردازند کما اینکه مردم در رژیم پهلوی از امنیت برخوردار نبودند و به درستی نمی توانستند فرائض دینی و امورات زندگی را انجام دهند.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به میلاد پیغمبر خاتم(ص) در هفدهم ربیع الاول و حضور سران کشورهای اسلامی در کنفرانس اسلامی در دیدار رهبری گفت: در این دیدار سه محور همچون گلایه از تفرقه و جدایی امت اسلامی که کسانی به جان امت اسلامی با اشتراکات زیاد افتادند تا از تفرقه به مقاصد خود برسند.

وی افزود: برخی از کشورهای اسلامی گوش به حرف آمریکا،انگلیس و اسرائیل هستند که اگر امت اسلام اتحاد داشتند این همه کودک کشی بین مردم یمن به خاطر تجاوز عربستان سعودی نبود.

راوند در همین خصوص ادامه داد: مسئله فلسطین مهم ترین مساله روز اسلام است. چرا برخی از کشورهای اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی همکاری می کنند.

وی افزود: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب با نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس در جهت جهانی سازی این روز توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی است و ان شاء الله روزی خواهد رسید و جهان اسلام از این غده سرطانی خلاص خواهد شد.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به تصمیم سران قوا مبنی بر گران شدن بنزین گفت: سران قوا تصمیمی گرفتند و متاسفانه در برخی از شهرها عده ای توسط آشوبگران کشته و به شهادت رسیدند.

وی افزود: طبق بیانات رهبری در درس خارج فقه وقتی سران سه قوه تصمیمی مشترک می گیرند بایستی بدان خوشبین بود.

راوند گفت: رهبری فرمودند که سر رشته در امر بنزین ندارم اما عده ای از کارشناسان آن را به صلاح و عده ای آن را در این وقت کنونی به صلاح کشور نمی دانند.

وی افزود: رهبری طبق قانون از اقدام قانونی سه قوه حمایت کردند.عده ای از مردم ناراضی اند و یا فکر می کنند که چنین طرحی به ضررشان است اما اعتراض با آتش زدن و ایجاد مفاسد فرق دارد که این نا امنی کار مردم نیست بلکه کار اشرار است.

امام جمعه شهر دیشموک با شاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسئله گران شدن بنزین گفت: سخنان رهبری درس هایی هم برای مردم و هم برای مسئولین دارد. یکی اینکه این اقدام مبتنی بر نظر کارشناسان است که باید حمایت شود. البته نظر کارشناسان با هم متفاوت است و اگر برخی از کارشناسان نظر دیگری دارند می توانند مشکلات آن را حل و با همفکری و هم افزایی بین مردم و مسئولین بر بازار و گرانی بنزین نظارت داشته باشند تا در بخش ما،استان و کشور مسئولین نظارت کنند.

وی افزود: قبل از گران شدن بنزین مردم در بخش دیشموک از گرانی گلایه مند بودند که جا دارد مسئولین بر بازار نظارت دقیق تری داشته باشند.

راوند ادامه داد و گفت: مسئولین امنیتی باید با شدت با آشوبگران حریم نظم و امنیت مقابله کنند. مردم ما از آشوبگران باید فاصله بگیرند زیرا با وجود اغتشاش مطالبات شان گم می شود.

امام جمعه شهر دیشموک اذعان کرد: وظیفه رهبری طبق قانون نظارت بر اجرای صحیح قانون است و در چنین مصوبه ای که قانونی تصویب شده است وظیفه ی رهبر موافقت با آن است زیرا اگر رهبری مخالفت می کردند بدعت ایجاد می شد کما اینکه در فتنه 88 رهبری زیر بار بدعت و ابطال انتخابات نرفتند.

وی افزود: دشمن در صدد ایجاد فتنه در جبهه مقاومت بود که ابتدا در لبنان و عراق فتنه به پا کردند و سپس محور مقاومت یعنی ایران را دچار آشوب کردند و اگر رهبری مصوبه سهمیه بندی بنزین را لغو می کرد از همان روز دو دسته گی ایجاد می کردند که بین قوای مجریه و مقننه با رهبری اختلاف ایجاد شده است و دشمنان در کوس اختلاف می دمیدند.

 راوند با اشاره به تصمیم سران قوا گفت: رهبر نمی تواند در هر کاری دخالت کند و این را باید مردم بدانند که به درستی در تعیین سرنوشت شان شرکت کنند و درست انتخاب کنند.

وی افزود: با تایید رهبری جلوی فتنه گری دشمنان با ایجاد اختلاف بین مجلسی ها بر سر تایید یا عدم تایید سهمیه بندی بنزین گرفته شد که بعد از نماز جمعه در دفاع از اقتدار و امنیت کشور بر سر آشوبگران فریاد می زنیم.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به هفته بسیج گفت: شهدا الگوی واقعی برای بسیجیان هستند و برای برپایی دین از جان شان گذشتند.

وی افزود: بسیج باید همیشه آماده نبرد با دشمنان در عرصه های فرهنگی، علمی، اقتصادی ،سیاسی، نظامی، خدمات رسانی و جهادی باشد.

راوند در همین زمینه گفت: بسیج یعنی مجموعه ای از انسان های نیرومند در جهت رساندن کشورشان به قله های پیشرفت و ترقی تقویت روحیه بسیجی و ازخودگذشتگی بایستی در بسیجیان بالا برود تا الگوی مناسبی همچون شهدا باشند که از بسیجیان عزیز بخش ما از فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج امام محمدتقی(ع) و شهدای دانش آموزی دیشموک و فرماندهان انتظامی دیشموک و اسفندان در جهت حفظ نظم و امنیت تقدیر و تشکر می شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول