اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گلایه ائمه جمعه از دولتمردان و به سنگ خوردن تیر دشمنان در «خمینی‌شهر» محور خطبه‌های اصفهان

ائمه جمعه شهرستان‌های اصفهان در نماز جمعه این هفته ضمن تقدیر از بصیرت و هوشیاری مردم در مقابل اشرار، از بی‌تدبیری دولتمردان در نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین گلایه کرده و خواستند تا مراقبت و نظارت جدی برای مقابله با افزایش قیمت سایر اجناس انجام شود.

گلایه ائمه جمعه از دولتمردان و به سنگ خوردن تیر دشمنان در «خمینی‌شهر» محور خطبه‌های اصفهان

مجله فارس پلاس اصفهان؛ ائمه جمعه شهرستان‌های استان اصفهان در نماز جمعه این هفته با طرح مناسبت‌های مهم پیش‌رو و تبیین مهمترین مسائل روز کشور، به نقش دشمنان در حوادث اخیر کشور اشاره کرده و از بصیرت و هوشیاری مردم در مقابله با اشرار تقدیر کردند؛ همچنین ائمه جمعه استان با گلایه از بی‌تدبیری دولت در خصوص نحوه اجرای نامناسب طرح سهمیه‌بندی، از دولت خواستند حالا که این طرح اجرا شده مانع افزایش قیمت‌ سایر اجناس شوند. در ادامه مهترین محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته را می‌خوانید:

امام جمعه اصفهان:دولت علی‌رغم آنکه داد شفاف‌سازی می‌زند، شفاف وارد نشد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به حوادث هفته اخیر و قدردانی از مردم اصفهان ابراز داشت: روزهای نخست این حوادث، مردم نمی‌دانستند که چه باید انجام دهند، اما هنگامی که دانستند آشوبگران از خارج کشور خط می‌گیرند، صف خود را از آنان جدا کردند و بصیرت یعنی همین؛ البته دولت هم با اینکه نام تدبیر و امید دارد، در اجرای این قانون بی‌تدبیری کرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به گرانی بنزین یادآور شد: گران شدن بنزین، مساله یک شبه‌ای نبود و بارها در مجلس و دولت بحث شده بود اما دولت علی‌رغم آنکه داد شفاف‌سازی می‌زند، شفاف وارد نشد و باید اگر مشکلاتی وجود داشت با مردم مطرح می‌کرد چرا که این مردم در طول سالیان از جان و مال خود برای دفاع از کسور و نظام دریغ نکرده‌اند.

امام جمعه نجف‌آباد: در دیار ما به دنبال تفرقه انداختن بین قومیت‌ها هستند اما کور خوانده‌اند

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی عنوان کرد: در دیار ما به دنبال تفرقه انداختن بین قومیت‌ها هستند اما کور خوانده‌اند، سران قومیت‌ها آمدند و متحد و منسجم گفتند که ما باهم هستیم و دشمن هرگز نمی‌تواند بین ما تفرقه بیندازد.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه مشکلاتی داریم و باید به حرف ما گوش کنند، عنوان کرد: همه یک‌شبه متوجه شدیم که بنزین گران شد، این فشار برای همه است و زن و مرد ندارد و با برنامه بانوان را به خیابان‌ها کشانده و تجمع کردند؛ در بیست جای شهر تجمع کردند و با صورت‌های پوشیده دست به خراب‌کاری زدند.

وی با بیان اینکه یک بی‌تدبیری روشن انجام گرفت، گفت: مسؤولان ما این خبرها و تحلیل‌ها را نادیده گرفتند یا حتی مردم را قبول ندارند، این‌قدر بدعمل کردند که مردم را ندیدند و اگر صادقانه با مردم حرف می‌زدند هیچ‌کس جایی را آتش نمی‌زد.

امام جمعه گلپایگان: نقش‌آفرینی بسیج برای مقابله با استکبار جهانی

حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتیگفت: بسیج مستضعفین توده‌ای عظیمی از مردم مومن و ولایت مدار هستند که با اراده قوی و ایمانی راسخ در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند، قبل از پیروزی انقلاب استکبار با اراده سیاسی خود از حرکت و بالندگی‌ این توده عظیم مردمی جلوگیری کرد.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: هر حرکت مردمی به یک ایدئولوژی و برنامه‌ریزی لازم دارد و امام مردم را به عضویت در این توده عظیم با عنوان بسیج مستضعفین که برگرفته از اسلام ناب محمدی است دعوت کرد تا با اراده و پشتکاری قوی بتوانند با استکبار جهانی مقابله کنند و در جهان نقش آفرین باشند.

امام جمعه نطنز: باید تدبیری شود که این گرانی بنزین موجب گرانی دیگر کالاها نشود

حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه نطنز اظهار کرد: اصل موضوع سهمیه‌بندی تصمیم نظام و قابل احترام است و در این موضوع باید چاره‌اندیشی می‌شد چرا که درصدی دارند از سرمایه ملی ویژه استفاده می‌کنند و حق فقیر و فقرایی که  استفاده نمی‌کنند ضایع می‌شد.

امام جمعه نطنز افزود: مردم حق اعتراض دارند و وقتی در مورد طرح توجیه نیستند، طبیعی است اعتراض کنند و مسؤولان باید جواب قانع کننده داشته باشند؛ باید تدبیری شود که این گرانی بنزین موجب گرانی دیگر کالاها نشود و باید با نظارت ویژه طرح بازرسی برای جلوگیری از گرانی اجرا شود.

امام جمعه خمینی‌شهر: خواب‌های آشفته دشمن در این شهرستان تعبیر نشد

آیت‌الله سید محمد موسوی با اعلام اینکه در شهرستان خمینی‌شهر دشمن طرح‌های مختلف و فراخوان‌هایی را زدند آشوب و اغتشاش به راه‌ انداختند که هیچ کدام عملی نشد، ادامه داد: به لطف خدا و حمایت مردم حسینی و انقلابی، نیروهای نظامی و امنیتی، مسؤولان و مدیران فعال و دلسوز اتفاقاتی نیفتاد و خواب‌های آشفته دشمن در این شهرستان ولایت‌مدار و شهیدپرور تعبیر نشد.

امام‌جمعه خمینی‌شهر با تقدیر از تلاش‌های فرماندار برای مدیریت شهرستان، خاطرنشان کرد: باید قدردان نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج، سربازان گمنام امام زمان، دستگاه قضایی شهرستان که کمک‌های بسیاری را در خط مقدم این نبرد داشتند، عوامل امدادی و درمانی و همه کسانی که توطئه گروه‌های آشوبگری که با برنامه‌ریزی وارد شهرستان خمینی‌شهر شده و دنبال آشوب بودند را قبل از هر حرکتی در نطفه خفه و عوامل آنان را دستگیر کردند، خداقوت بگوییم.

موسوی در پایان گفت: علی‌رغم اینکه خمینی‌شهر هدف آشوبگران و اغتشاشگران بود، به لطف خدا عملی نشد که این آرامش و نظم و امنیت موجود در شهرستان باعث افتخار در استان اصفهان و در کشور شد.

امام جمعه زرین‌شهر: بسیج مثل همیشه با جانفشانی از کیان انقلاب و کشور دفاع کرد

حجت‌الاسلام قاسم باقریان پیگیری مطالبات به‌حق مردم را ضروری دانست و اظهار کرد: این‌گونه نباشد که توجه به مطالبات به‌حق مردم در روزهای اخیر در غبار فتنه و آشوب فراموش شود چراکه مردم امین کشور و انقلاب و مسؤولان هستند و ما از حضور مسالمت‌آمیز و مطالبات به‌حق مردم همیشه دفاع کرده و می‌کنیم.

امام جمعه زرین‌شهر گفت: بسیج و بسیجی یک فرهنگ غنی و یک سپر مطمئن برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است که اگر کشور از فرهنگ بسیجی دور شد آسیب خواهد دید.

وی افزود: در جریان آشوب‌های اخیر مانند همیشه بسیج در کنار مردم و برقرارکننده امنیت کشور بود و با جانفشانی از کیان انقلاب و کشور دفاع کرد.

انتهای پیام/63055/ا 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول