اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز کشت گل‌محمدی در 10 هکتار از اراضی زنجان

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق زنجان گفت: کشت گل‌محمدی در 10 هکتار از اراضی زنجان آغاز شده است.

آغاز کشت گل‌محمدی در 10 هکتار از اراضی زنجان

حسین بابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق استان از سال 1392 تاسیس شده و امسال فاز نخست کشت گل محمدی اصلاح شده را در 10 هکتار آغاز کرده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق زنجان با بیان اینکه طی 6 ماه تحقیق از مزارع کاشان و سایر مزارع بهترین نوع گل محمدی اصلاح شده برای کاشت در زنجان خریداری شده است، گفت: در هر هکتار 3 هزار تا 3 هزار و 500 نهال کاشته خواهد شد که در سال دوم هزینه خرید نهال جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه گل محمدی گیاه مقاوم به کم آبی است و آبیاری آن به صورت قطره‌ای انجام خواهد شد، بیان کرد: این گونه گیاه از سال سوم و چهارم بالای 7 تن در هر هکتار گل می‌دهد.

بابایی با بیان اینکه شرایط صادراتی و گلاب‌گیری گل محمدی بسیار عالی است، گفت: در این کشت برای هر هکتار 18 تا 22 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی مینودشت اشراق زنجان با بیان اینکه از سال بعد خال جوش گل‌های کاشته شده قابل استفاده است، گفت: برای سایر هکتارهای باقیمانده نیاز به خرید نهال وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گیاه گل محمدی از سال دوم و سوم در هر هکتار 2 تا 3 تن محصول می‌دهد، ادامه داد: از سال چهارم این کشت بالای هفت تن خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه برای فروش محصول گل محمدی مشکلی وجود ندارد، افزود: خرید تضمینی این محصول توسط شرکت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای گلاب‌گیری برنامه خرید هر دیگ 400 کیلویی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: خشک کردن غنچه نیز دارای ارزش افزوده برای تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/73009/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول