اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

تفکر بسیجی بن‌بست نمی‌شناسد/ مروری بر فعالیت‌های بسیج در بروجن

«بسیج؛ چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» تنها یک شعار نیست، امروز به چشم خود فعالیت‌های این نیروی پرتوان کشور را شاهد هستیم و هر کجا تفکر بسیجی بوده هیچ بن‌بستی وجود نداشته است.

تفکر بسیجی بن‌بست نمی‌شناسد/ مروری بر فعالیت‌های بسیج در بروجن

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن، هفته‌ بسیج است، همان نام آشنایی که هر کجا تن ایران زمین، زخم بر می‌دارد همچون مرهم بر زخم‌ها می‌نشیند و دردها را تسکین و بهبود می‌بخشد، همان‌ نیروهای مخلصی که هر کجا صدای محرومان و مظلومان را کسی نمی‌شنود آن‌ها تماما گوش می‌شوند و گَرد محرومیت را از چهره‌ روستاها و ... می‌زدایند.

همان‌هایی که دیوار مستحکمی در مقابل انواع نفوذهای بی‌امان دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران بوده و بسیجیانی که واژه، نمی‌تواند دِین خود را در مقابل خدمت‌هایشان ادا کند، اینبار با اسماعیل عظیمی فرمانده‌ سپاه شهرستان بروجن به گفت‌وگو نشستیم تا بدانیم بسیجی بودن چه مزه‌ای دارد و گوشه‌ای از خدماتشان به کشور تشریح شود.

اسماعیل عظیمی با اشاره به هفته‌ بسیج و نقش بی بدیل بسیجیان در کشور، گفت: در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام(ره) بسیج تاسیس شد و در تمامی عرصه‌ها حضور داشته و هر کجا نظام نیاز به کمک داشته بسیج مردمی ورود پیدا کرده است.

فرمانده سپاه شهرستان بروجن با اشاره به حضور پر رنگ بسیج در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی به مدد فعالیت بسیجیان به پایان رسید، حضور موثر در خنثی‌سازی فتنه‌ها، عرصه را بر القای دشمنانه در فضای مجازی توسط دشمنان تنگ کرده، در بحث شناسایی مناطق آلوده به مواد مخدر انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگی، فعالیت‌های علمی و ... تنها نمونه‌ کوچکی از فعالیت‌های عظیم بسیج است.

برگزاری ۱۰۰ برنامه متنوع در شهرستان بروجن

عظیمی با بیان برنامه‌های متنوع در هفته‌ بسیج، گفت: نهاد بسیج بالغ بر ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بروجن دارد که دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه، گلباران غبور مطهر شهدا، برگزاری هفت یادواره شهدا و حضور بیش از ۸ گروه جهادی در طی این هفته در جهت محرومیت‌زدایی در روستاها از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۷۰ بسته کمک معیشتی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت تدارک دیده شده که در این هفته توزیع و برنامه‌های ورزشی از جمله پیاده‌روی خانوادگی و ... برگزار می‌شود، برنامه حفظ انسجام بسیجیان در پنجم آذر ماه با حضور کل بسیجیان شهرستان، برگزار و اقتدار و عظمت بسیج به نمایش گذاشته می‌شود.

عظیمی بیان کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در بروجن برپا می‌شود که در آن تمام افرادی که اعتبار یا وام دریافت کرده‌اند، محصولاتشان را در این نمایشگاه ارائه می‌دهند، همچنین برنامه‌های بصیرتی همچون نشست‌های روشنگری برای بسیجیان در تمامی پایگاه‌های بسیج با هدف ارتقای روحیه‌ اعتقادی، دینی و بینش سیاسی برگزار می‌گردد.


بسیج سرپناهی برای محرومان

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال شاخص‌ترین برنامه‌ در زمینه‌ اقتصادی، ساخت خانه برای محرومان و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی بود، گفت: سال گذشته نزدیک به ۱ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی و معیشتی داده و ۴ خانه برای نیازمندان بنا شد و یکی هم در دست احداث است و همچنین کلاس‌های آموزشی برای افرادی که می‌خواهند شغلی دست و پا کنند، برگزار شد.

فرمانده سپاه شهرستان بروجن ادامه داد: در تمامی زمینه‌ها که احساس نیاز می‌شد حتی در زمینه‌ برداشت محصول و کمک به مردم گروه‌های جهادی حضور پیدا کرده و یکی از بهترین برنامه‌هایی که سال گذشته انجام شد بحث مسجد محوری در طرح شهید بهنام محمدی بود که بر اساس این طرح دانش‌آموزان در مدارس با مربیان حضور پیدا کرده و به مسجد سوق داده می‌شوند.


اعتماد به بسیج موجب سرافرازی کشور است

عظیمی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌ علمی نقش پررنگی ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: هر کجا در مباحث علمی به بسیج اعتماد شده، بسیج بسیار خوب عمل کرده است، ما مبتکرین بسیجی بسیاری داشته و در حال حاضر بروجن دو پایگاه علمی خواهران و برادران دارد که در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: دولت در زمینه‌ علمی می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها که کشور مستقل نیست، از بسیجیان کمک گیرد تا در آن زمینه خودکفا شویم، در هر حال بسیج در طی این ۴۰ سال خود را نه تنها از مردم جدا ندانسته بلکه از بطن مردم بوده و در کنار دولت قرار گرفته است.

 «بسیج؛ چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» تنها یک شعار نبوده، امروز به چشم خود فعالیت‌های این نیروی پرتوان کشور را شاهد هستیم و هر کجا تفکر بسیجی بوده می‌توان گفت هیچ بن‌بستی وجود نداشته است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول