اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از مشکلات تجاری‌سازی ایده‌ها تا راه‌اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی در استان

جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و به‌منظور رفع مشکلات کارآفرینان برگزار شد.

از مشکلات تجاری‌سازی ایده‌ها تا راه‌اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و به‌منظور رفع مشکلات کارآفرینان و موضوع مدیریت پسماند برگزار شد.

امین مالکی در ابتدای جلسه از تشکیل کانون کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این کانون فعالیت رسمی خود را از تیرماه در استان آغاز کرد و می‌توان گفت این کانون به‌عنوان مهم‌ترین تشکل کارآفرینی مشارکتی بین بخش خصوصی و دولت است.

لزوم توجه به کارآفرینی نوآورانه

مسؤول کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کارآفرینی از بحث‌های سرمایه‌گذاری فراتر رفته است؛ باید به کارآفرینی نوآورانه توجه و زمینه پرورش استعداد در این حوزه را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: بخش خصوصی باید سرمایه‌گذاران کارآفرینی نوآورانه را شناسایی کند؛ همچنین پارک‌های علم و فناوری زمینه را برای شروع فعالیت کارآفرینی نوآورانه فعال کنند تا بعد از کارآفرینی وارد عرصه تجاری‌سازی محصولات شویم.

سجاد رستمی در ادامه جلسه گفت: جهت ارائه خدمات به کارآفرینان اقداماتی با همکاری مراکز رشد در دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری با برنامه‌ریزی برای برگزاری استارت‌آپ‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی سامانه تاپ، توضیح داد: این طرح با محوریت آموزش با همکاری وزارت علوم، ستاد نیروهای مسلح و بنگاه‌های اقتصادی فعال در حال انجام است.

در تجاری‌سازی ایده‌ها با مشکل مواجه هستیم

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از هدرفت هزینه در نگارش پایان‌نامه‌هایی که مسئله محور نیستند، پروژه‌ها در بنگاه‌های اقتصادی تعریف می‌شوند؛ همچنین اساتید در فرصت مطالعاتی خود می‌توانند با حضور در بنگاه‌های اقتصادی دانش خود را ارتقا دهند.

رستمی با بیان اینکه در تجاری‌سازی ایده‌ها با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید تلاش کنیم ارتباط شرکت‌های صنعتی با کارآفرینان را برقرار کنیم، برای به سرانجام رسیدن ایده‌ها تجربه و سرمایه باید در کنار هم قرار بگیرد.

راه‌اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی و جوش در چهارمحال و بختیاری

قهرمان آماره در این جلسه گفت: تخصصی کردن مهارت‌ها موجب می‌شود که صنایع به یک برند تبدیل شوند، درصدد هستیم مرکز تربیت ملی جوش در هفشجان و مرکز تخصصی گیاهان دارویی را در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی کنیم.

سرپرست سازمان فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی که منجر به ایجاد اشتغال در استان شود، هستیم؛ آموزش‌ها باید در محیط واقعی کار به‌صورت استاد و شاگردی باشد.

علی شهریارپور در پایان این جلسه با بیان اینکه بحث کارآفرینی مربوط به بحث فضای کسب و کار است، گفت: رتبه ایران در آخرین رده‌بندی مقررات کسب و کار در مجموع مطلوب نیست، رتبه ایران در بین 190 کشور جهان 127 است.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این رده‌بندی پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، ثبت ملک، اخذ مجوز ساخت، ثبت قرارداد، شروع کسب و کار، حل و فصل ورشکستگی  و .... مؤثر است، اما با وجود امتیاز کم ایران در این رده‌بندی شاهد تحولات در حوزه فضای کسب و کار هستیم.

صدور مجوزات بی‌پروا، هزینه‌های هنگفت در بحث آموزش و اشتغال بدون بهره‌برداری مورد نظر، عدم توجه به پایداری مشاغل موجود، حمایت از مخترعان برای تولید محصول، استفاده از بازرگانان برای تجاری‌سازی محصولات، ایجاد شائبه عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران و تبعات آن، عدم وجود طرح‌های تشویقی برای کارآفرینان و ... از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول