اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

گردآوری داده های بیومتریک 300 میلیون آمریکایی تا سال 2022

دولت پلیسی که جرج اورول در دورنمای خود می دید هم اکنون بر ما حاکم شده است، اما اصلا انتظار نداشته باشید که اوضاع بهتر شود. در واقع همانطور که وی گفته «اگر خواهان دورنمایی از آینده هستید، چکمه ای را تصورکنید که چهره یک انسان را لگد مال کرده است، برای همیشه.»

گردآوری داده های بیومتریک 300 میلیون  آمریکایی  تا سال 2022

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: انتظار می رود که وزارت امنیت داخلی آمریکا تا سال 2022 اطلاعات مربوط به اسکن چهره، اثر انگشت و عنبیه دستکم 259 میلیون آمریکایی را در پایگاه های خود گردآوری کند. آیا هیچ راه گریزی از این نظارت و ردگیری جمعی که جرج ارول در کتاب نمادین خود «1984» به ما هشدار داده بود وجود ندارد؟
دولت پلیسی که جرج اورول در دورنمای خود می دید  هم اکنون بر ما حاکم شده است، اما اصلا انتظار نداشته باشید که اوضاع بهتر شود. در واقع همانطور که وی گفته «اگر خواهان دورنمایی از آینده هستید،  چکمه ای را تصورکنید که چهره یک انسان را لگد مال کرده است، برای همیشه.»
طبق گزارش کوآرتز، بر اساس اعلام اخیر دفتر عملیات های آماده سازی های وزارت امنیت داخلی آمریکا، از 259 میلیون نفری که اطلاعات آنها در این پایگاه داده ها قرار می گیرد، حدود 40 میلیون بیشتر از پیش بینی های این وزارتخانه در سال 2017 است. براساس برآوردها از آمار و ارقام پیشین از سوی بنیاد مرزهای الکترونیک که یک سازمان غیر انتفاعی حفاظت از حقوق مربوط به حریم خصوصی شهروندان است و در سان فرانسیسکو قرار دارد، انتظار می رود که این وزارتخانه داده های 220 میلیون هویت منحصربه فرد را تا سال 2022 ذخیره کرده باشد.
کوآرتز می نویسد: «این وزارتخانه در حال انتقال از یک سیستم قدیمی تر به نام آیدنت، به یک سیستم واقع در محاسبات ابری موسوم به «فناوری تشخیص پیشرفته کشور» (هارت) است. مجموعه بیومتریکی که در وزارت امنیت کشور نگهداری می شود دومین مجموعه بزرگ از این نوع داده ها درجهان به شمار می رود که از نظر حجم، تنها هویت بیومتریک کشور هند از آن بزرگ تر است. داده های مسافران که در وزارت امنیت داخلی نگهداری می شود، با دیگر ادارات آمریکایی، مجریان قانون ایالتی و محلی و نیز دولت های خارجی به اشتراک گذاشته می شود.»
داده های شما مدت هاست که دیگر خصوصی نیست و دیگر هرگز این چنین نخواهد بود، تا وقتی که دولت ها بر این اعتقادند که آنها اجازه نگهداری و استفاده از آنها را دارند؛ البته همه به نام ایمن نگه داشتن ما. دو مرحله اول سیستم هارت توسط  پیمانکار دفاعی ایالات متحده نورتروپ گرومن توسعه داده شده که در فوریه 2018 برنده قراردادی 95 میلیون دلاری در این باره شد. وزارت امنیت داخلی  برای اظهارنظر پیرامون طرح های مربوط به  پایگاه داده های خود به راحتی حاضر به پاسخگویی نبود. به نوشته کوآرتز: «کوین مک آلینان  وزیر امنیت داخلی که اخیرا به دستور دونالد ترامپ از این وزارتخانه کنار رفت، سال گذشته به کنگره گفت: «داده های بیومتریک تایید هویت مسافران را در هر نقطه از سفرشان امکان پذیر می کند. معیار مورد استفاده ماموران گمرک و حفاظت مرزی آمریکا که یکی از واحد های وزارت امنیت داخلی به شمار می رود، برای نظارت بر مسافران خاص به عنوان افراد مظنون فوق محرمانه است، اما این کار در پیوند با پلانتیر تصمیم گیری می شود که یک شرکت داده کاوی در سیلیکون ولی است که پیتر تیل میلیاردر مجادله برانگیز و حامی سرسخت ترامپ از سرمایه گذاران آن است. به گفته  بنیاد مرزهای الکترونیک، سازمان گمرک و حفاظت مرزی می تواند مسافران را از لحظه ای که جستجوهای اینترنتی خود را برای شروع سفر آغاز می کنند ردگیری کند. همانطور که این گروه اشاره کرده وزارت امنیت داخلی می گوید «تنها راه برای اینکه اطمینان حاصل شود فردی هنگام مبادرت کردن به یک سفر بین المللی مشمول گردآوری اطلاعات بیومتریک نمی شود، این است که از سفر کردن خودداری کند.»
این وزارتخانه در معرفی ماه گذشته خود، آیدنت را به عنوان «یک سیستم بیومتریک عملیاتی برای شناسایی و تایید سریع سوژه ها با استفاده از اثرانگشت، عنبیه و مختصات چهره آنها توصیف کرد.» بر اساس گزارش های بیشتر کوآرتز، پایگاه داده های جدید هارت «بر اساس کارکردهای بودن اصولی آیدنت در ضمیمه کردن داده های صوتی، پروفایل های دی ان ای، جای زخم ها، علائم ممیزه و خالکوبی ها بنا شده و در صورت لزوم مختصات بیومتریک دیگری که هنوز مشخص نشده اند را نیز در برخواهد گرفت.»
پژوهشگران بنیاد مرزهای الکترونیک هشدار می دهند که برخی از داده هایی که از مواجهات مامورین و تجزیه و تحلیل الگوهای روابط افراد به دست می آیند به شدت عینی خواهند بود.
بنابراین اصولا اگر پایتان را از خانه بیرون می گذارید، انتظار داشته باشید که دولت تک تک حرکات شما را ردگیری و نظارت کند و مطمئن باشید که برای اطمینان از اینکه قیود بردگی بر دست و پای شما باقی خواهد ماند، اطلاعاتی «به شدت عینی» مورد استفاده قرار می گیرد. «سرزمین آزاد؟» من یکی که به سختی باورم می شود.
نویسنده: مک سالوو (Mac Slavo) سردبیر سایت
منبع: https://www.shtfplan.com/headline-news/dhs-expects-to-have-the-biometrics-data-of-259-million-people-by-2022_11112019

انتهای پیام. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول