اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فعالیت مهدوی در 5 شهر با محوریت داراب

دبیر فعالان پویش مهدوی داراب با اشاره به فعالیت مهدوی در 5 شهر با محوریت این شهرستان، گفت: جذب گسترده کودکان و نوجوانان از رویکردهای اصلی و برکات پویش مهدوی در شهرستان داراب است.

فعالیت مهدوی در 5 شهر با محوریت  داراب

 منتهی خواجه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب با اشاره به فعالیت‌های پویش مهدوی در شهرستان داراب اظهار داشت: برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در 46 ایستگاه در شهرستان داراب برگزار می‌شود که از این تعداد 12 ایستگاه در سطح شهر داراب و مابقی در روستاها مستقر هستند.

وی ادامه داد: همچنین 5 ایستگاه دیگر در شیراز، زرین‌دشت، اوز و رفسنجان با پویش مهدوی به محوریت داراب همکاری می‌کنند.

دبیر فعالان پویش مهدوی داراب بیان کرد: اجتماع عظیم منتظران ظهور به مرکزیت قم در حال حاضر در تعداد زیادی از شهرهای کشور به فعالیت مهدوی می‌پردازد و پویش مهدوی داراب نیز از نیمه شعبان سال گذشته به طور گسترده به این مجموعه عظیم پیوسته است.

خواجه بابیان اینکه تا پیش از این فعالیت چشمگیری در زمینه مهدویت در داراب وجود نداشت، اظهار کرد: راه‌اندازی برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی، مراسم پیاده‌روی نیمه شعبان، پیاده‌روی عید غدیر، برپایی ایستگاه‌های مهدویت طی ایام اربعین در مسیر کربلا از جمله برنامه‌هایی است که در زمینه مهدویت اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در شبهای احیا ماه مبارک رمضان با جهت‌دهی مسیر سخنرانان و مداحان به سمت مهدویت و با هدف اشاعه منجی‌خواهی در مناجات‌ها همچنین مراسم جمعه آخر سال به نیت تعجیل در ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) از دیگر برنامه‌های پویش مهدوی در داراب است.

 این بانوی فرهنگی با اشاره به همراهی مدارس با فعالیت‌های مهدوی گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان و معلمان 8 مدرسه در داراب به صورت خودجوش با فعالیت‌های مهدوی همراهی و همکاری دارند.

خواجه جذب گسترده کودکان و نوجوانان را از برکات فعالیتهای مهدوی برشمرد و گفت: فعالیت‌های تبلیغی با محتوای مهدوی ویژه کودکان و نوجوانان همچنین روایتهای تاریخ اسلام به وسیله شعر و نقاشی، آموزش قرآن و ادعیه و... از برنامه‌هایی است که برای جذب رده سنی کودک و نوجوان در ایستگاه‌های فعالان مهدوی برگزار می‌شود.

  وی بابیان اینکه هزینه‌های برپایی مراسم و پذیرایی در ایستگاه‌ها از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود، اظهار داشت: همچنین مشاوره خانواده، نحوه تربیت فرزندان، آموزش احکام شرعی ... نیز از دیگر برنامه‌های پویش مهدوی در شهرستان داراب است.

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول