اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شبه‌نظامیان کُرد سوری، ترکیه را به «اشغالگری تدریجی» متهم کردند

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه حملات ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال سوریه که خارج از منطقه امن مورد توافق آن با روسیه است، در راستای تلاش های توطئه آمیز ترکیه برای اشغال خاک سوریه قلمداد کرد.

شبه‌نظامیان کُرد سوری، ترکیه را به «اشغالگری تدریجی» متهم کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، که خودشان از حمایت آمریکا برخوردارند، ترکیه را به «چپاول خاک سوریه و اشغال تدریجی آن» متهم کرد.

در بیانیه نیروهای دموکراتیک سوریه آمده است: دولت اردوغان همچنان از طریق اجرای تغییرات در بافت جمعیتی مناطق شمال سوریه که  آینده سیاسی و اجتماعی این کشور را تهدید می‌کند، جغرافیای سوریه را دستخوش تغییر و تخریب کرده است.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، این بیانیه افزود: ارتش ترکیه در حالی دست به حملات تازه علیه منطقه «عین عیسی» (در ریف شمالی استان الرقه در شمال شرقی سوریه) زده که وزارت دفاع ترکیه دو روز پیش از پایان عملیات نظامی در شمال و شرق سوریه خبر داده بود.

به گفته نیروهای دموکراتیک سوریه حمله به عین عیسی، منطقه‌ای که خارج از توافق مربوط به ایجاد منطقه امن در عمق 32 کیلومتری مرز ترکیه با شمال سوریه است، اساسا با هدف تسلط بر مسیر بین المللی «M 4» و جدایی شمال سوریه از شرق آن انجام می‌شود.

بر اساس بیانیه مذکور، حملات ترکیه موجب آوارگان هزاران غیرنظامی و جان باختن برخی از آنها به رغم استمرار توافق‌های آتش بس است. در حالی که روسیه و آمریکا هم معترف هستند نیروهای دموکراتیک سوریه به تعهدات خود در این خصوص پایبند است.

نیروهای دموکراتیک سوریه از روسیه و آمریکا و همه قدرت‌های بین المللی خواست با پذیرفتن مسئولیت خود برای توقف تحرکات ترکیه در شمال سوریه اقدام کنند.

شورای دموکراتیک سوریه از همه نیروهای سوریه خواست علیه تحرکات ترکیه که همه سوریه را هدف گرفته است متحد شوند. این شورا از جامعه بین المللی هم خواست بر دولت ترکیه برای توقف حملاتش فشار آورد و آن را به آتش بس و فراهم کردن محیطی امن در شمال سوریه به منظور بازگشت آوارگان به مناطق سکونت خود ملزم کند.

منابع خبری از درگیری میان ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه با ارتش ترکیه و شبه نظامیان گروه موسوم به ارتش آزاد از روز گذشته در منطقه عین عیسی و حومه آن در ریف شمالی الرقه خبر دادند که موج گسترده آوارگی غیرنظامیان این منطقه را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول