اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سند ارتقای وضع زنان و خانواده در سمنان به‌روزرسانی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: داده‌های سند ارتقای وضع زنان و خانواده توسط دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی این استان به‌روزرسانی شود.

سند ارتقای وضع زنان و خانواده در سمنان به‌روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان سمنان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم تا داده‌های سند ارتقای وضع زنان و خانواده در جلسه شورای برنامه‌ریزی این استان، توسط دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی به‌روزرسانی شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکاتبات را در اسرع وقت پاسخ دهند و نظرات کارشناسی خود را به‌خصوص در مورد سند ارتقای وضع زنان و خانواده ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب از رویدادهای مهم فرهنگی کشور هستند؛ هم نمایشگاه استانی و هم ملی فضای معنوی را در جامعه ایجاد می‌کند.

خجسته‌پور با بیان اینکه خواندن کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب تأثیرات فرهنگی زیادی را در افزایش فرهنگ جامعه ایجاد خواهد کرد، اضافه کرد: انتظار داریم نمایشگاه کتاب در تراز فرهنگ بالای مردم استان سمنان برگزار شود و همه مسؤولان و مدیران فرهنگی استان این موضوع را به‌عنوان وظیفه ذاتی خود در دستور کار قرار دهند.

اعتبار خرید کتاب به کارکنان دستگاه‌ها اختصاص یابد

وی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی متناسب با اختیارات خود در برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب از ظرفیت‌های موجود استفاده کند، عنوان کرد: بخشی از اعتبارات رفاهی برای خرید کتاب به کارکنان دستگاه‌ها اختصاص یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: همه فرمانداری‌ها با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای بازدید از نمایشگاه نسبت به اعزام علاقه‌مندان به کتاب در شهرستان‌ها اقدام کنند.

خجسته‌پور تأکید کرد: در راستای مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در طرح ملی، این امر مهم بین دستگاه‌های اجرایی تقسیم شده و دستگاه‌های هدف باید با سایر دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در تعامل باشند.

وی افزود: سمنان استان خشنی نیست و جلوه‌های خشونت کمتر مشاهده می‌شود و بالا بودن آمار پرونده‌ها، نشان از اعتماد مردم به دستگاه قضا و قانون‌مندی مردم استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: رسیدگی به خشونت به‌عنوان آسیب اجتماعی به دادگستری استان سپرده شده است و انتظار دادیم دادگستری با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، کمیته امداد و سایر دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی مرتبط برنامه جامع عملیاتی کاهش خشونت را تدوین کند تا بری طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی اقدام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول