اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

می‌توانم بیماران پروانه‌ای را درمان کنم، دختران شین‌آبادی را هم...

یک مخترع بسیجی در همدان از طریق طب سنتی و به واسطه تحقیق و پژوهش بر روی قرآن،‌ کتاب‌های طب سنتی چون قانون،‌ مخزن‌الدویه،‌ کتاب عقیلی خراسانی،‌ احادیث و روایات به دستاوردهای مهمی دست یافته و توانسته برخی از بیماری‌های غیر قابل درمان را درمان کند.

می‌توانم بیماران پروانه‌ای را درمان کنم، دختران شین‌آبادی را هم...

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ محمدکاظم رشیدی ۷۳ ساله متولد همدان یکی از مخترعان بسیجی این مرز و بوم است که در زمینه طب سنتی و درمان دردها با داروهای گیاهی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، حالا با کشف یک کرم معجزه‌آسا که نام آن را «نیکا» نهاده است، حاصل ۱۰ سال مطالعه، تحقیق و پژوهش خود را در طب ایرانی ـ اسلامی در معرض دید همگان قرار داده تا زمینه‌ای باشد برای خدمت به مردم سرزمینش.

او که در حال حاضر مدیرعامل و موسس شرکت تحقیق و تولید فرآورده‌های طب سنتی نیکاست که تولید این کرم را به واسطه تحقیق و پژوهش بر روی قرآن،‌ کتاب‌های طب سنتی چون قانون،‌ مخزن‌الدویه،‌ کتاب عقیلی خراسانی،‌ احادیث و روایات و انجام کارهای عملی چون زنبورداری،‌ کشت و پرورش گیاهان دارویی و انجام آزمایشات متعدد می‌داند.

سال ۹۱ نسبت به ثبت شرکتش اقدام می‌کند و هدف از تأسیس آن را درمان بیماران زخم بستری و دیابتی و پایین آوردن تعداد معلولان و کاهش هزینه‌های این بیماران و افزایش ضریب سلامتی جامعه عنوان می‌کند.

رشیدی مقاله‌ای هم در مورد تأثیر کرم «نیکا» در بهبود زخم‌های بیماران دیابتی نوشته شده که از طرف بزرگترین ناشر علمی جهان مجله ELSEVIER در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است.

او نه تنها هرگز حرص پول و شهرت ندارد که خدا را شاکر است اگر کاری انجام داده به خاطر رضای خدا و خدمت به خلق او بوده است؛ حتی در جایی که نیاز باشد هزینه‌ای برای این کرم معجزه‌آسا دریافت نمی‌کند تا شخص نیازمند بدون کوچکترین دغدغه‌ای سلامتی خود را بازیابد.

چندکلامی با این مخترع و پژوهشگر:

فارس: بفرمایید این دارو از چه ترکیبی ساخته شده است؟

 ترکیب دارو از عسل است که در قرآن از آن به عنوان «شفا» یاد شده است، صفر تا صد آن را هم خودم تولید می‌کنم، روغن زیتون کاملا طبیعی و چند گیاه دارویی هم از دیگر عناصر تشکیل این داروست.

عسل با خاصیت اسیدی خود نه تنها باکتری و عفونت زخم را از بین می‌برد مانع از بروز مجدد عفونت  می‌شود و در ترمیم و بهبود زخم نیز مثمر ثمر است، ویتامین‌ A-B2-C-E-B6 موجود در عسل و ویتامین (F-A-E-C-K) و اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون در نرمی و شادابی پوست موثر هستند.

کشور ما کانون گیاهان دارویی است، باید از این ظرفیت عظیم برای اشتغالزایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود سلامت کشور بهره گرفت.

معتقدم باید از داشته‌های خودمان استفاده کنیم، کشور ما از گیاهان دارویی متعددی دارد که باید از این ظرفیت عظیم برای اشتغالزایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود سلامت کشور بهره گرفت. در این میان همدان کانون گیاهان دارویی است که باید از استعداد هر منطقه به فراخور آن استفاده شود.

 

فارس: از ظرفیت گیاهان دارویی گفتید، از میزان اثرگذاری این امکان در تحقق اقتصاد مقاومتی بفرمایید.

مقام معظم رهبری سال‌هاست به موضوع اقتصاد مقاومتی با تکیه بر نیروها،‌ منابع و سرمایه کشور تأکید دارند؛ من به لطف خدا با امکاناتی از طبیعت و اختراعی که انجام داده‌ام توانستم زمینه اشتغالزایی چند نفر را محقق کنم، ضمن اینکه در مسیر تولید داروی کشور ورود کردم.

همان طور که گفتم در طبیعت ایران خصوصا شهر همدان پتانسیل‌هایی وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است؛ به جای اینکه درمان را از دل طبیعت بیرون بکشیم برای هر نوع بیماری دنبال داروی شیمیایی هستیم، در صورتی که هم عوارض آنها بالاست هم اینکه تضمین صد درصدی برای درمان ندارد، از طرف دیگر ارز بسیاری برای واردات بخشی از این داروها از کشور خارج می‌شود. 

فارس: گویا محصول تولیدی شما در خارج از کشور هم استفاده می‌شود درست است؟‌

قبلاً این کرم به چند کشور صادر می‌شد اما اخیراً به دلیل تحریم‌ها اجازه صادرات آن داده نشده است، البته کرم آرایشی‌ تولید‌ی‌ام به نام «کادیلای» کماکان صادر می‌شود و مشکلی در این زمینه نیست.

چند سال پیش با وزیر امور خارجه به ۶ کشور اروپایی رفتم و کرم نیکا را معرفی کردم؛ اول از این کرم استقبال نشد اما وقتی به ایران برگشتم و اثرات این کرم مشهود شد، تماس‌های بسیاری با من گرفته شد.

چند سال پیش با وزیر امور خارجه به ۶ کشور اروپایی رفتم و کرم نیکا را معرفی کردم؛ اول از این کرم استقبال نشد اما وقتی به ایران برگشتم و اثرات این کرم مشهود شد، تماس‌های بسیاری با من گرفته شد.

دلیل انتخابم همراه آقای ظریف برای حضور در کشورهای اروپایی این بود که وزارت خارجه در پی فردی بود که به شکل قانونی داروی سنتی تولید کند و این شد که مرا انتخاب کردند؛ به همراه ۱۶۰ نفر از اعضای هیات علمی وزارت امور خارجه عازم سفر به کشورهای مختلف شدیم، آقای ظریف در آن سفر مخترعان بسیاری را با خود همراه کرده بود، او می‌خواست به دنیا ثابت کند ما ایرانی‌ها در هر زمینه‌ای حرف برای گفتن داریم.

محصولم را به این کشورها معرفی کردم اما مشکلاتی برای صادرات وجود دارد که نمایندگان مجلس باید به درد دل نخبگان گوش دهند و آنها را در مجلس مطرح کنند.

فارس: شما تولیدات دیگری هم دارید، در مورد فراز و نشیب‌های آن هم بگویید، چراکه خیلی از مخترعان و مبتکران از طولانی بودن روند دریافت مجوز گله‌مندند، شما چطور؟ 

اخیراً توانسته‌ام مجوز کرم آرایشی را دریافت کنم، هرچند چهار سال طول کشید، در حال حاضر این کرم در بازار عرضه می‌شود.

فارس: چه شد که به فکر تولید محصول آرایشی و زیبایی افتادید؟

وقتی می‌دیدم خانم‌ها از مواد آرایشی شیمیایی و مضر استفاده می‌کنند بسیار ناراحت می‌شدم، چرا که این مواد به سلامتی و شادابی پوست آسیب می‌زند بنابراین فکر تولید این کرم به ذهنم خطور کرد.

 محصول تولیدی من هیچگونه مواد شیمیایی ندارد و کاملا با مواد طبیعی تهیه شده است؛ افرادی که از این کرم آرایشی استفاده کرده‌اند بسیار راضی بودند و از اثر فوق‌العاده آن متعجب می‌شدند، برای مثال خانمی صورتش در اثر لیزر سوخته و سیاه شده بود که از این دارو به مدت دو ماه استفاده کرد و پوستش به حالت اول برگشت او حتی گفت می‌خواستم افتادگی پلک‌هایم را عمل کنم اما با مصرف این کرم آرایشی دیگر نیاز به این کار هم نیست.

فارس: شما تولیدات دیگری هم به غیر از این کرم هم دارید، در این مورد هم می‌فرمایید؟

مواد جدیدی تولید کرده‌ام که به دانشگاه تهران ارسال شده تا روی آن آزمایش‌های لازم صورت گیرد، این کرم برای درمان «لیکن پلان» یا خزه پوستی که یک بیماری التهابی است، به کار گرفته خواهد شد، از طرف دیگر می‌تواند برای بهبود زخم‌های غیر قابل درمان، مناسب باشد، البته برخی از بیماران از آن استفاده کرده‌اند و شکر خدا راضی هم بوده‌اند.

امیدوارم روند صدور مجوزها با سرعت بیشتری انجام گیرد تا کارها به خوبی پیش رود، بنده این موضوع را از معاونت علمی ـ فناوری رئیس جمهوری هم درخواست کرده‌ام

امیدوارم روند صدور مجوزها با سرعت بیشتری انجام گیرد تا کارها به خوبی پیش رود، بنده این موضوع را از معاونت علمی ـ فناوری رئیس جمهوری هم درخواست کرده‌ام که از این فرصت هم استفاده می‌کنم که باز روی این موضوع تأکید کنم.

به لطف خدا این توانایی را دارم که به سرعت کرم‌هایی را تولید و روانه بازار کنم، اما مراحل دریافت مجوز طولانی است، همان طور که بالا هم گفتم دریافت مجوز کرم آرایشی«کادیلای» چهار سال طول کشید در صورتی که می‌شد در چند ماه کار را انجام داد.

رشیدی از معجزه این کرم  در درمان بیماران پروانه‌ای می‌گوید و اینکه در مورد کشفیات جدید این محقق به ویژه تولید کرم زیبایی و امکان درمان بیماران پروانه‌ای و سفرهای او به کشورهای اروپایی به منظور معرفی کرم نیکا و نیز دیگر دستاوردهای او مطالبی عنوان کردیم.

در آن سال رشیدی از امکان درمان قطعی سوختگی دختران شین‌آبادی خبر داد و  برای درمان بیماران پروانه‌ای هم اعلام آمادگی کرد و از این گلایه داشت که متاسفانه کسی برای درمان بیماران پروانه‌ای و دختران شین‌آبادی پای کار نیست و با او همراهی نمی‌کنند.

این روزها که به مناسبت هفته بسیج در تالار قرآن همدان نمایشگاه‌ دستاوردهای انقلاب برپا شده است، این مخترع  غرفه‌ای دارد و محصولات خود را ارائه می‌دهد که باز هم به سراغش رفتیم و از دستاوردهای جدیدش پرسیدیم.

فارس: برگردیم به موضوع درمان بیماران پروانه‌ای با استفاده از کرم تولیدی شما، در این مورد بیشتر توضیح دهید.

مدت‌ها پیش بعد از تبلیغ این کرم، یک بیمار پروانه‌ای به من مراجعه کرد و از خواص کرم پرسید که توضیحات لازم را دادم، بعد از شنیدن حرف‌هایم درخواست کرد که این کرم را به او ارزان بفروشم، به او گفتم مبلغی در قبال آن دریافت نمی‌کنم اما در مصرف آن قواعدی هست که باید رعایت کند، یعنی باید زیر نظر پزشک استفاده شود.

چند بیمار پروانه‌ای از این دارو استفاده کرده‌اند که اثرات خوبی داشته است، حتی یک خانم دکتر صورت کتبی در سربرگی نوشته است که از داروهایم برای بیماران پروانه‌ای استفاده کرده و اثرگذار بوده است و هیچگونه عوارضی ندارد، البته باز هم تأکید می‌کنم استفاده از این دارو برای بیماران باید زیر نظر پزشک باشد.

پدر یکی از بیماران پروانه‌ای برایم نامه‌ای نوشته و در آن قدردانی کرده که دارو در درمان دخترش اثربخش بوده است.

پدر یکی از بیماران پروانه‌ای هم برایم نامه‌ای نوشته و در آن قدردانی کرده که دارو در درمان دخترش اثربخش بوده است.

 دبیر موسسه خیریه «همرهان همای رحمت» که پیگیر مشکلات بیماران پروانه‌ای در همدان بود نیز به دفترم آمد و گفت از این کرم برای بیماران پروانه‌ای که زیر نظر موسسه او هستند استفاده کرده و درمان بسیار رضایت‌بخش بوده است، این خانم درخواست کمک به بیماران پروانه‌ای را داشت که گفتم اصلا بحث پول مطرح نیست و تا حد ممکن می‌توانم کرم را رایگان در اختیار بیماران قرار دهم تا به وظیفه خود عمل کرده باشم.

 بیماران پروانه‌ای به واسطه زخم‌های عجیب و دردناکی که روی بدنشان ایجاد می‌شود در رنج و عذاب هستند و این موضوع را باید مسوولان بدانند، از کشور سوئد پانسمانی برای این بیماران وارد ایران می‌شد که امروز به دلیل تحریم جلوی آن را گرفته‌اند. هرچند هزینه پانسمان بسیار بالا بود اما متاسفانه همین محصول نیز به دلیل تحریم وارد کشور نمی‌شود.

معتقدم کرم تولیدی من می‌تواند به آنها کمک کند و عوارضی هم نداشته باشد چون این کرم صد درصد ارگانیک است.

وقتی پای تحریم ظالمانه دشمن در میان است باید خودمان به فکر باشیم و از تولیدات داخل و حمایت از نخبگان و مخترعان روی پای خود بایستیم.

من خودم نمی‌توانم این دارو را برای بیماران پروانه‌ای استفاده کنم چون قانون این اجازه را نداده است، هرچند به کارم اطمینان دارم و کوچکترین نگرانی در این زمینه ندارم چون تجربه ثابت کرده که درمان موفقیت‌آمیز خواهد بود اما باید مطابق با قانون رفتار کنیم.

از آن جا که روی پوست بیمار پروانه‌ای هیچ کلاژنی وجود ندارد، کرمی که بنده تولید کرده‌ام کلاژن می‌سازد و کمبودها را برطرف می‌کند،  پوست بیماران پروانه‌ای کمی عفونی است و این کرم می‌تواند عفونت آنها را برطرف کند.

این بیماران نباید دارو و مواد شیمیایی استفاده کنند که کرم من هم فاقد مواد شیمیایی است، پوست آنها خشک است و باید آبرسانی انجام شود که این مشکل هم با این کرم برطرف می‌شود.

مسوولان باید از این بیماران حمایت کنند؛ وقتی کودکان پروانه‌ای را می‌بینم که چطور در رنج هستند، خود را مسوول می‌دانم که به آنها کمک کنم.

فارس: شما قبلاً گفته بودید که با این کرم می‌توانید دختران شین‌آبادی را هم درمان کنید، درست است؟

بله... تمام تلاشم را کردم زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانم آنها را درمان کنم اما هنوز به نتیجه نرسیده است، همکارم را فرستاده‌ام تا مستقیماً با دکتر فاطمی؛ فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و سرپرست تیم درمان دختران شین‌آبادی صحبت کند و این موضوع مطرح شود.

من به کارم یقین دارم، هنوز هم منتظرم زمینه درمان دختران شین‌آبادی فراهم شود، یک بسیجی از تلاش نمی‌نشیند و من هم تمام تلاش خود را خواهم کرد.

سه مرتبه با او صحبت شده و برایش نامه نوشته‌ام و درخواستم را عنوان کرده‌ام، هنوز منتظر پاسخم.

من به کارم یقین دارم و این ظرفیت وجود دارد که کارهای مهمی را در کشور انجام دهم اما باید بخواهند، هنوز هم منتظرم که زمینه درمان دختران شین‌آبادی فراهم شود، یک بسیجی از تلاش نمی‌نشیند و من هم تمام تلاش خود را خواهم کرد.

 

فارس: گفتید «بسیجی، خستگی‌ناپذیر است» تعریف دیگر شما از بسیج به جز خستگی‌ناپذیری چیست؟

انجام بهترین کار با وجود کمبود نیرو و امکانات.... بسیجی کسی است که دل در گرو دین و کشورش داشته باشد بنابراین برای رشد و تعالی آن هر کاری می‌کند.

فارس: حمایت‌های بسیج از شما چطور بوده است؟

سازمان بسیج حمایت‌های خوبی از بنده در استان داشت، هرچند آنچنان نیاز به حمایت‌ مالی نداشته‌ام و تنها یکبار از این سازمان ۱۵ میلیون تومان وام گرفته‌ام اما برای معرفی کارهایم به من کمک بسیاری شده است.

مسوول سازمان بسیج علمی و فناوری استان هم لطف زیادی به بنده دارد و در هر مراسمی دعوتم می‌کند، حمایت‌های ایشان مرا خجالت‌زده کرده است چراکه سعی می‌کند در نمایشگاه‌هایی که توسط بسیج برپا شده، بتوانم محصولاتم را معرفی کنم.

در حال حاضر هم در نمایشگاه دستاوردهای بسیج یک غرفه در اختیارم گذاشته شده تا محصولات و ابتکارات خود را معرفی کنم، سازمان بسیج چندین بیمار زخم بستر را برای درمان به من معرفی کرده است چون مسوولان این سازمان به کارم ایمان دارند.

سازمان بسیج چندین بیمار زخم بستر را برای درمان به من معرفی کرده است چون مسوولان این سازمان به کارم ایمان دارند.

مراجعه‌کنندگان وقتی از اثرات محصولاتم مطلع می‌شوند متعجب‌اند که چرا روی این محصولات تبلیغ نمی‌شود و یا می‌گویند ما که همدانی هستیم شما را نمی‌شناسیم و چرا خود را در کشور معرفی نکرده‌اید؟

من گفتنی‌ها را گفتم، امیدوارم حمایت از نخبگان در رأس امور دولتمردان باشد چراکه آنها سرمایه این سرزمین‌اند و باید گرامی داشته شوند.

فارس: آقای رشیدی! ببخشید وقتتان را گرفتم از مصاحبت با شما بسیار لذت بردم، اگر موردی هست که علاقه‌مندید به صحبت‌ها اضافه شود بفرمایید.

من هم از شما و مجموعه خبرگزاری فارس متشکرم، حرفی ندارم جز اینکه دوست دارم از این تریبون مهم و اثرگذار استفاده کنم تا زمینه‌ای فراهم شود این کرم برای درمان دختران شین‌آبادی استفاده شود. آرزویم این است که با داشته و اختراعات همین سرزمین به بشریت خدمت کنم، پس چه بهتر که شروع این خدمت از مردم کشورم باشد.

انتهای پیام/89026/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول