اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

شیشه لمینت انتخابی مطمئن برای ساختمان سازی

در ساختمان‌سازی شیشه‌های متنوعی به کار برده می‌شود. شیشه‌های لمینت ،ساختمانی و سکوریت از شیشه‌های مقاوم می‌باشند.

شیشه لمینت انتخابی مطمئن برای ساختمان سازی

شیشه‌های لمینت

در اوایل دهه 20 میلادی به صورت اتفاقی شیشه لمینت اختراع شد. داستان از آنجایی شروع شد که ادوارد بندیکناس دانشمند فرانسوی پس از شکستن پوشش فلاکسی مشاهده نمود که این صفحه قطعه قطعه نشده و قطعات آن در کناره هم ماندند.

این اولین جرقه ساخت شیشه لمینت بود که هدف از ساختن آن اختراع شیشه‌ای بود که بعد از شکستن خرد نشود.

برای اولین بار از این اختراع در ساختار ماسک‌های شیمیایی در جنگ جهانی اول استفاده شد. پس از آن صنعت خودروسازی بود که به کارگیری شیشه‌های لمینت را شروع کرد.

این شیشه‌ها بیش از یک لایه دارند. این مورد به مقاومت آن در برابر شکسته شدن کمک بسیاری می‌کند. لایه‌های این شیشه، بینابین خود لایه‌های از طلق دارند که طی یک پروسه تخصصی تحت فشار و دما ساخته می‌شوند. طلقی که در ساختار شیشه‌های لمینت به کار می‌رود معمولاً به سه ضخامت 0.38 و 0.76 و 1.52 میلی‌متر می‌باشد. تعداد لایه‌های شیشه‌های لمینت بر حسب نوع کاربرد و محل نصب تعیین می‌گردد.

این ترکیب طلق و شیشه‌ها باعث می‌شود که پس از شکستن شیشه لمینت این شیشه فرو نریزد و کنار یکدیگر باقی بماند. این امر دلیل خوبی برای کاربرد شیشه‌های لمینت برای ساختمان‌های بلند و مرتفع است. خطر ناشی از ریزش شیشه‌های یک برج بسیار بالا می‌باشد، در نتیجه استفاده از آن بسیار کمک‌کننده خواهد بود. مورد دیگر از کارایی‌های این شیشه این است که به علت چند لایه بودن آن می‌توان چند نوع شیشه در ساختار آن استفاده کرد.

از مزیت‌های شیشه لمینت می‌توان به این مورد اشاره نمود که در ساختار شیشه‌های لمینت پلیمرهای مخصوصی به کار رفته است. این امر باعث می‌شود شیشه مورد نظر ضخامت کافی را داشته باشد، در نتیجه مقاومت بسیار بالایی در برابر هر نوع حادثه‌ای را دارد و چنانچه دچار شکستگی شود ریزش نمی‌کند.

شیشه‌های معمولی پس از شکسته شدن به قطعات درشت و ریز با خاصیت برندگی تقسیم می‌شوند. این خصوصیت منفی در بسیاری از مکان‌ها بسیار خطرناک است. ساختمان‌های بلند یکی از این مکان‌ها می‌باشد. پس در نتیجه شیشه لمینت جایگزین مناسبی برای شیشه معمولی است. البته شیشه سکوریت هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای شیشه معمولی باشد، اما در نهایت شیشه لمینت یکی از بهترین شیشه‌های موجود است.

در خرید شیشه‌های لمینت می‌توانید از شرکت‌های مطرحی از جمله نوآوران شیشه سپنتا با بیش از دو دهه تجربه استفاده کنید. این شرکت در تولید و فروش انواع شیشه بیش از 20 سال سابقه کار دارد.

شیشه‌های سکوریت

شیشه سکویت یکی از انواع شیشه‌های مقاوم است. در بسیاری اوقات می‌توان آن را با شیشه‌های لمینت مقایسه کرد. این دو شیشه تقریباً کارایی مشابهی دارند. مقاومت بالای آن اصلی‌ترین تعریف این شیشه می‌باشد. دلیل این مقاومت بالا این است که شیشه‌هایی که در ساختمان‌سازی از آن‌ها استفاده می‌شوند تحت نیروی حرارتی شدیدی قرار می‌گیرد. شیشه سکوریت در حقیقت یک شیشه خاص نیست. شیشه‌های متنوعی از جمله چاپی و لاکی و ... می‌توانند شیشه سکوریت باشند.

به دلیل ضخامت بالا کارایی بسیار زیادی دارد. این شیشه‌ها در ضخامت‌های برابر با شیشه‌های معمولی تا سقف 5 برابر مقاوم‌تر عمل می‌کنند. این مقاومت بسیار بالا در برابر شکستگی بسیار مهم و کارآمد می‌باشد. یک مزیت مهم شیشه سکوریت این است که در حین شکستن به صفحات کوچکتری تقسیم می‌شود که توانایی برش را ندارد. دلیل این امر صیقلی شدن کناره‌های آن است. این امر باعث می‌شود خطر استفاده از شیشه کاهش پیدا کند و در شرایط ویژه‌ای از این نوع شیشه استفاده کنیم.

در بسیاری ساختمان‌ها شرایط دمایی و حرارت بسیار خاص است. به طوری که در این حرارت شیشه ذوب می‌شود و یا ترک برمی‌دارد. در چنین شرایطی از شیشه سکوریت استفاده می‌شود. هر چقدر اندازه قطعات شیشه‌های سکوریت بالا باشد مقاومت آن‌ها بالا خواهد بود. البته این شیشه‌ها همیشه به خاطر مقاومت بالا شماره یک نیستند. در شیشه جلویی ماشین به جای استفاده از این نوع شیشه از شیشه‌های لمینت استفاده می‌کنیم.

به طور کلی شیشه‌هایی با طرز مقاومت شیشه‌های سکوریت زمانی کاربرد خواهند داشت که بحث امنیت و مقاومت مکانیکی مطرح باشد. این دلیل خوبی برای استفاده از این نوع شیشه در عقب اتومبیل می‌باشد.

به علت مقاومت بالای آن و همچنین ویژگی صیقلی ترک خوردن آن، برش این شیشه غیرقابل ممکن است. برش‌های اعمالی بر شیشه باید قبل سکوریت شدن انجام شوند.

این قسم از شیشه‌ها در مکان‌هایی که انسان درگیر خطر شیشه می‌باشد بسیار کارآمد عمل می‌کنند؛ زیرا خطرات ناشی از برندگی شیشه را کاهش می‌دهند و مقاومت بالای آن بسیاری مشکلات را حل می‌کنند.

از دیگر مکان‌های استفاده از این شیشه می‌توان به حمام‌ها، بالکن‌ها، پله و نرده‌ها، ویترین‌ها، فروشگاه‌ها و... اشاره نمود.

شما می‌توانید برای خرید این شیشه‌ها به بهترین و مطرح‌ترین شرکت‌های تولید شیشه از جمله نوآوران شیشه سپنتا با بیش از دو دهه تجربه مراجعه فرمایید. این شرکت با خدمات حرفه‌ای و سابقه کاری طولانی و تیم مجرب و توانا، نامی بزرگ در این صنعت است. مناسب ترین قیمت شیشه سکوریت را می توانید از این شرکت بخواهید.

شیشه ساختمانی

شیشه ساختمانی یکی از پراستفاده‌ترین نوع شیشه‌ها می‌باشد. شیشه‌های ساختمانی‌ اکثراً در مصارف ساختمان‌سازی کاربرد دارند. تنوع شیشه‌های ساختمانی بسیار بالا می‌باشد.

شیشه ساختمانی تنوع کاربردی بسیار بالایی نیز در ساختمان‌سازی دارد. از آن در بسیاری از نقاط خانه می‌توان استفاده کرد. حمام، درب‌ها، پنجره‌ها و... همه نمونه‌ای از این کاربردها هستند.

ضخامت یک شیشه ساختمانی به این شکل تعیین می‌شود که معمولاً به ازای هر 1 میلی‌متر 2.5 کیلوگرم به وزن شیشه اضافه می‌شود. به طور معمول اندازه شیشه‌ها از 2 میلی‌متر و 5 کیلوگرم شروع می‌شود.

این نوع شیشه تنوع بسیار بالایی دارد. از این رو در ساخت شیشه‌های ساختمان مواد به کار گرفته شده باهم متفاوت خواهد بود؛ اما در نهایت همه آنها ساختاری تقریباً مشابه دارند. با توجه به این تنوع بالا، شناخت تمام گونه‌های شیشه ساختمانی بسیار مشکل است. در نتیجه برای خرید شیشه مورد نظرمان باید دقت لازم را داشته باشیم.

در ایران گروه‌ها و شرکت‌های بسیار زیادی مشغول به کار در صنعت شیشه‌سازی هستند. شرکت‌هایی با تجربه‌هایی نزدیک به 3 دهه که خدمات حرفه‌ای ارائه می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها، نوآوران شیشه سپنتا می‌باشد. این شرکت با گروهی مجرب و خلاق، حرفه‌ای‌ترین نمونه‌های شیشه را روانه بازار می‌کند.

شیشه ساختمانی در نقاط بسیاری از یک ساختمان می‌تواند به کار برده شود. معمولاً برای طراحی‌های زیبا نیز از آن استفاده می‌شود. حمام‌های شیشه‌ای زیبایی خاصی به اتاق و خانه می‌بخشند. بسیاری از مردم پله‌ها و نرده‌های بین طبقه‌های مختلف را از شیشه‌های ساختمانی می‌سازند. سقف و کف شیشه‌ای در هر ساختمانی زیبایی مدرنی به مکان می‌افزاید. نمای شیشه‌ای در هر مکانی برای هر ساختمانی یک زیبایی خاص می‌باشد.

نوع شیشه‌هایی که در هر کدام از موارد بالا به کار می‌رود با یکدیگر بسیار متفاوت است. درست است در کل شیشه ساختمانی می‌باشند، اما مواردی که در ساختار آنها به کاربرده شده و نیز فرآیند ساخت آنها با یکدیگر می‌تواند متفاوت باشد.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول