اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| دانشجویان خوداشتغال دکتری وام شهریه می‌گیرند

باوجود منع قانونی پرداخت وام به دانشجویان شاغل مقطع دکترا اما دانشجویان خود اشتغال همچنان مشمول دریافت وام صندوق رفاه دانشجویان می‌شوند.

فارس من| دانشجویان خوداشتغال دکتری وام شهریه می‌گیرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران با ثبت سوژه ای در سامانه فارس من با عنوان «انصراف اجباری دانشجویان شاغل از ادامه تحصیل» از پرداخت نشدن وام دانشجویی به دانشجویان دکترا گلایه کرده‌اند.

به گفته برخی از این کاربران، بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مقطع دکتری در نوبت دوم شبانه تحصیل می کنند با علم به اینکه در طول تحصیل مبلغی به عنوان وام شهریه به آنان تخصیص پیدا می‌کند تصمیم به ادامه تحصیل گرفته اند. اما از مهر ۹۸ بر اساس تصمیم صندوق رفاه دانشجویی وام دانشجویان شاغل قطع شده است.

شهریه این دانشجویان بر اساس رشته های مختلف حدود ۸۰ میلیون ریال در هر ترم است که از مبلغ مذکور حدود ۳۵ میلیون ریال وام است.

*پیگیری خبرنگار فارس

خبرنگار فارس این موضوع را از صندوق رفاه دانشجویان پیگیری کرده است.

الیاس منیری روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در این باره توضیح داد: عدم پرداخت وام به دانشجویان شاغل مقطع دکترا، جدید نیست و بر اساس قانون صندوق مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: در گذشته رویه پرداخت وام به دانشجویان دکترا، بر اساس خود اظهاری یا تشخیص دانشگاه‌ها بود اما اکنون از طریق وب سرویس‌هایی که از سازمان‌های مختلف دریافت کرده‌ایم اطلاعات وضعیت اشتغال یا عدم اشتغال دانشجویان دکترا دقیق‌تر شده است.

* دانشجویان دکترای خود اشتغال مشمول دریافت وام می‌شوند

منیری در پاسخ به این سؤال که پیشنهادی مطرح بود که افراد خوداشتغال یا افرادی که به خویش فرما حق بیمه واریز می‌کنند بتوانند از وام دکترا استفاده کنند،‌گفت: در حال حاضر به درخواست دانشگاه‌ها افرادی با این شرایط می‌توانند از وام استفاده کنند و اگر دانشگاه وضعیت نوع اشتغال دانشجو را اعلام کند یا برای صندوق رفاه دانشجویان محرز شود که دانشجوی دارای بیمه خویش فرما است، منع ثبت‌نام برای وام برای آن دانشجو برداشته می‌شود.

روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: متقاضی دارای این شرایط باید مستندات مربوط به عدم اشتغال یا  بیمه خویش فرمایی را ارائه کند و سپس می‌تواند درخواست وام ارائه دهد. 

به گزارش فارس، مبلغ وام‌های شهریه به شرح زیر است:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول