اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ایجاد شرکت مشترک ساخت و ساز بین ایران و سوریه/ در بازسازی سوریه اولویت به ایران داده می‌شود

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه با اشاره به ایجاد شرکت مشترک ساخت و ساز ایران و سوریه گفت: رویکرد ما در بازسازی سوریه اولویت دادن به دوستان ایرانی است.

ایجاد شرکت مشترک ساخت و ساز بین ایران و سوریه/ در بازسازی سوریه اولویت به ایران داده می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایش تجاری ایران و سوریه امروز در اتاق بازرگانی ایران در حوزه ساخت و ساز مسکن در سوریه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه و رئیس اتاق بازرگانی ایران و هیأت همراه سوری در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است. در این مراسم وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه اظهار داشت: ما به عنوان هیأت سوری که امروز در ایران هستیم، به دنبال ایجاد زمینه‌های عملی همکاری ایران و سوریه هستیم تا روابط همکاری دو طرف در زمینه‌های پروژه‌های مسکن بهبود یابد. 

سهیل محمد عبداللطیف افزود: در سایه توافقنامه کمیته مشترک ایران و سوریه، ما امروز در تهران هستیم تا برنامه عملی آن را تنظیم کنیم. 

وی تأکید کرد: همه این اقدامات در راستای تأکید رهبران دو کشور است.

وی افزود: ایران در بازسازی سوریه اولویت دارد و این پس از موفقیت‌های سوریه در آزادسازی مناطق خود از دست تروریست‌ها است که با رشادت‌های ارتش سوریه و حمایت برادران ایرانی ما حاصل شده است. 

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه تأکید کرد: رویکرد ما در بازسازی سوریه اولویت دادن به دوستان ایرانی است. امروز تفاهم‌نامه مذکور را دنبال می‌کنیم تا گام‌های عملی آن را برداریم و بهترین آن ایجاد شرکت مشترک بین ایران و سوریه است. 

عبداللطیف افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های شرکت‌های دولتی سوریه هم استفاده کنیم، شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران هم حق استفاده از امکانات ما را دارند و قطعا اگر شرکت مشترکی بین دو طرف تشکیل شود، می‌تواند در همه استان‌های دو طرف حضور یابد. 

وی افزود: این شرکت نیازمند مناقصه نیست.

وزیر مسکن و خدمات عمومی جمهوری عربی سوریه ادامه داد: ایده‌هایی در مورد برخی پروژه‌های قابل اجرا در سوریه امروز به شما ارائه می‌دهیم. 

وی تأکید کرد: مسئله خدمات مالی در بین دو طرف بسیار مهم است که باید درباره آن تفاهم کامل حاصل شود و همکاری با وزارتخانه‌های سوریه وابسته به این توافقات بانکی است. 

وی همچنین به موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه اشاره کرد و گفت: سازمان سرمایه‌گذاری توسعه مسکن و املاک در سوریه 36 مرکز را به سماحت 4 هزار هکتار در حدود 2 هزار واحد در حال ساخت دارد. 

وی تأکید کرد: براساس قوانین سوریه، شرکت‌های فعال در حوزه املاک و ساخت و ساز امتیازاتی دارند. 

وی گفت: سازمان سرمایه‌گذاری توسعه مسکن و املاک سوریه چندین پروژه را در چند منطقه سوریه اجرا می‌کند. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم بخش‌هایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سوریه برای فعالان ساخت و ساز مسکن ایرانی ارائه شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول