اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

مسائل فرهنگی اجتماعی کشور باید در دانشگاه‌ها حل شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صداوسیما گفت: امروز باید مسائل فرهنگی و اجتماعی در بخش‌های مختلف کشور در قالب کمیته‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری شود.

مسائل فرهنگی اجتماعی کشور باید در دانشگاه‌ها حل شود

علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صداوسیما  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها پتانسیل رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی سطح جامعه را دارند، گفت: باید مشکلاتی که امروز مردم در سطح جامعه و کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی با آن روبه‌رو  هستند در دانشگاه‌ها در قالب کمیته‌های علمی دانشجویی مورد بررسی قرار بگیرد و پس از ارائه، راهکارهای مناسب برای حل و فصل مشکلات در نظر گرفته شود.

* برای حل مسائل فرهنگی کشور باید به دانشگاه اعتماد شود

وی افزود:‌ دانشگاه‌ها می‌توانند براساس اسناد بالادستی و اهدافی که در قالب تشکیل کمیته‌ها برای آنها در نظر گرفته می‌شود با محوریت آزاداندیشی از اعضای هیأت علمی و اساتید مختلف برای مشکلات فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند. چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری نه تنها برای حل مشکلات بلکه برای پیشرفت علم و فناوری کشور باید به مراکز علمی و دانشگاه بیش از گذشته اعتماد شود.

* توقع از دانشگاه باید همراه با اختیارات باشد

طهماسبی تصریح کرد: امروز توقع بخش‌های مختلف کشور از دانشگاه‌ها این است که آنها به عنوان متولی تولید علم به حل مشکلات جامعه بپردازند که در این رابطه باید اختیارات دانشگاه افزایش پیدا کند تا بتوانند به صورت تخصصی و با استفاده از ظرفیت و علمی که در اختیار دارند مشکلات جامعه و معضلات حوزه صنعت را یکی پس از دیگری حل و فصل کنند.

* ریل‌گذاری در حوزه علم و فناوری با نگاه آینده‌نگری 

وی ادامه داد: باید ریل‌گذاری در حوزه علم و فناوری با نگاه آینده‌نگری همراه باشد تا در بسیاری از بخش‌ها مانند اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی  شاهد تغییر و تحول بنیادی باشیم. از طرفی اگر در حوزه علم و فناوری در مباحث فیزیک، شیمی و رشته‌های میان‌رشته‌ای سرمایه‌گذاری شود در مدت‌زمان کوتاهی شاهد پیشرفت در حوزه صنعت خواهیم بود.

* مشکلات امروز کشور مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صداوسیما  در پایان گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز در داخل کشور وجود دارد به خاطر نبود ریل‌گذاری صحیح و تشکیل دانشگاه قبل از انقلاب بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول