اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نیاز اصفهان به تمام گروه‌های خونی/ کاهش ذخیره‌های خونی از 7 به 3 روز

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، به همین دلیل از شهروندان می‌خواهیم که با مراجعه به مراکز انتقال خون استان، خون اهدا کنند.

نیاز اصفهان به تمام گروه‌های خونی/ کاهش ذخیره‌های خونی از 7 به 3 روز

مجید زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هر سال با توجه به شروع فصل سرما مراجعه به مراکز اهدای خون کاهش پیدا می‌کند، این در حالی است که نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی مانند ماه‌های قبل ثابت است، به همین دلیل ما با کمبود خون یا فرآورده‌های خونی مواجه می‌شویم.

وی افزود: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، به همین دلیل از شهروندان می‌خواهیم که با مراجعه به مراکز انتقال خون استان خون خود را اهدا کنند که ما بتوانیم پاسخگوی مراکز درمانی، بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در رابطه با ذخایر خونی استان گفت: به طور طبیعی ذخیره خونی باید به مدت 7 روز باشد که در حال حاضر این ذخیره زیر 3 روز است.

زینلی در مقایسه شرایط ذخایر خونی نسبت به ماه‌های قبل مطرح کرد: وجود تعطیلات پشت سر هم در 2 هفته گذشته به کمک روزهای سرد زمستان و کوتاه بودن روزها آمد و ذخایر خونی کاهش یافت، در حال حاضر حدود 30 تا 40 درصد نسبت به ماه‌های قبل شاهد کاهش ذخایر خونی هستیم.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را در این فصل سرما فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، از آغاز فعالیت مرکز ثابت اهدای خون شهرستان شاهین‌شهر از ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: این مرکز روزهای زوج آماده خون‌گیری از مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و میمه است.

زینلی خاطرنشان کرد: فردی که برای اهدای خون مراجعه می‌کند باید در سلامت کامل جسمی و روحی باشد و افراد از 18 سال تمام تا 60 سال می‌توانند خون اهدا کنند، البته در مراجعه به مراکز انتقال خون با مشاوره پزشک در صورت دارا بودن شرایط اهدای خون می‌توانند خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در رابطه با مراکز فعال جهت مراجعه مردم برای اهدای خون بیان کرد: مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو از ساعت 7 و نیم صبح تا 6 و نیم بعد از ظهر، مراکز ثابت اهدای خون عاشق اصفهانی واقع در چهارراه عاشق اصفهانی از ساعت 7 و نیم صبح تا یک بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون شهرستان خمینی‌شهر واقع در خیابان امام شمالی از ساعت 7 و نیم صبح تا یک بعد از ظهر، و مرکز ثابت اهدای خون شهرستان نجف‌آباد واقع در خیابان 17 شهریور از ساعت 7 و نیم صبح تا 2 بعد از ظهر آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون هستند.

وی ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند به مرکز ثابت اهدای خون شهرستان خوانسار از ساعت 7 و نیم تا 2 بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون شهرستان گلپایگان از ساعت 7 و نیم صبح تا یک و نیم بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون شهرستان کاشان از ساعت 7 و نیم صبح تا 2 بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون اباذر کاشان از ساعت 7 و نیم صبح تا یک بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون شهرستان نائین روزهای زوج 7 و نیم صبح تا یک بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون شهرستان شهرضا از ساعت 7 و نیم صبح تا 2 بعد از ظهر، مرکز ثابت اهدای خون شهرستان لنجان روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 7 و نیم صبح تا یک بعد از ظهر و مرکز ثابت اهدای خون شهرستان شاهین‌شهر روزهای زوج مراجعه کنند.

انتهای پیام/63088/م30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول