اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

انقلاب اسلامی دانشگاه را از نسل آموزش محور به نسل پژوهش تغییر داد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور قبل از انقلاب آموزش‌محور بودند و هیچ گونه تولید فکر و متن نداشتند، گفت: بعد از انقلاب یکی از دستاوردهای دانشگاه ورود به سیر تحول پژوهش بود.

انقلاب اسلامی دانشگاه را از نسل آموزش محور به نسل پژوهش تغییر داد

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دانشگاه را از نسل آموزش‌محور به نسل پژوهش‌محور تبدیل کرده است، گفت: یکی از ویژگی‌هایی که امروز در مراکز علمی و دانشگاه‌ با آن روبرو هستیم تبدیل شدن دانشگاه‌ها بعد از انقلاب اسلامی از نسل آموزشی به نسل پژوهشی است که با ایجاد این شرایط نه تنها تولید دانش ت بلکه دانش را نیز تبدیل به محصول و فناوری کرده است. 

* امروز زمان آن رسیده تا سیر تحولی دیگر در سیستم آموزشی اتفاق بیفتد

وی افزود: امروز زمان آن رسیده تا جهش و تغییر در سیستم آموزشی با سیر تحولی دیگر اتفاق بیفتد در واقع باید پژوهش را به سمت نوآوری و کارآفرینی سوق دهیم. این در حالی است که باید ابتکار عمل علمی را در کشور در سطوح مختلف نهادینه کنیم. البته باید به این نکته اشاره کنم که تا به امروز وزارت علوم و وزارت بهداشت آن گونه که باید در حوزه نوآوری و کارآفرینی گام مؤثری را برنداشته‌اند که در این زمینه ما نیازمند مسیر راه هستیم.

* دانشگاه‌ها نوآوری را تبدیل به محصول کنند

معاون پژوهش و فناوری دانشکده تربیت مدرس تصریح کرد: شرایط امروز کشور ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها نوآوری را تبدیل به محصول کرده و آن را  به سمت اقتصاد سوق دهند تا مردم بتوانند نقش علم را در زندگی‌ خود احساس کنند. در واقع باید در نوآوری به معنای واقعی یک انقلاب اسلامی به وجود بیاید چرا که نوآوری‌ ریشه‌اش در دانشگاه‌ است و برای فراگیر شدن آن باید یک همت مضاعف و کار مضاعف عمومی صورت بگیرد.

* سرمایه گذاری در علم و فناوری باعث ارتقای جایگاه علمی کشور می شود

فتح‌اللهی در پایان گفت: علم و فناوری و همچنین نوآوری همانند محصولات کشاورزی است بنابراین اگر امروز سرمایه‌گذاری درستی در این حوزه انجام شود بدون شک در مدت زمان مشخصی نتایج و برداشت‌های خوبی از آن صورت خواهد گرفت که باعث ارتقای جایگاه علمی کشور در مجامع عمومی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول