اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

گردشگری سلامت در قم مورد توجه قرار بگیرد

استاندار قم گفت: این استان طرح‌های اجرایی استانداردی در حوزه سلامت و درمان دارد که می‌تواند به مرکز گردشگری سلامت تبدیل شود.

گردشگری سلامت در قم مورد توجه قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت که در تالار همایش‌های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در هفته بسیج، اظهار کرد: اگر رزمندگان برای مقابله با دشمن و حفظ خاک میهن در دوران دفاع مقدس بسیج شدند، در زمان کنونی خیرین سلامت برای دفاع از کیان و سلامت جامعه بسیج شدند.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در قم گفت: براساس روایات قم حرم اهل بیت (ع) است که مزار حضرت معصومه (س) در این شهر زیارتگاه مردم جهان است و توسل به حضرت معصومه (س) خود تسکین آلام است.

استاندار قم گفت: این استان مهد علم و اجتهاد است که از دیرباز علما و مراجع در زمینه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی سابقه دارند و باید اذعان کرد که مراجع پیش از دولت در مسیر خدمت به مردم در عرصه سلامت خوش درخشیدند.

وی با تاکید براینکه خیرین در عرصه سلامت بار مسؤولیت دولت را به دوش کشیده اند، تصریح کرد: در کنار تامین امنیت دولت‌ها باید به بحث سلامت مردم توجه کنند و این از وظایف دولتمردان محسوب می‌شود.

سرمست ادامه داد: اگر دولت‌ها نتوانند از ظرفیت مجامع خیرین و اعتقادهای خدا باورانه بهره ببرند در انجام مسؤولیت‌هایشان در عرصه تامین سلامت جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

وی برضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در عرصه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: سمن‌ها می‌توانند بازوان توانمندی در کنار دولت‌ها باشند و در کنار دولت‌ها برای رفع مشکلات جامعه گام‌های موثری بردارند.

استاندار قم اضافه کرد: روحانیون و مراجع در عرصه سلامت نقش موثری دارند و در طول تاریخ از هیچ کمکی در این زمینه از مردم دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه قم در زمینه گردش سلامت می‌تواند نقش ایفا کند، گفت: تبدیل شدن این شهر به قطب گردشگری سلامت با وجود طرح‌های بهداشتی در دست اجرا از راهبردهایی است که باید به آن در بلند مدت به منظور توسعه گردشگری سلامت در قم توجه شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول