اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری پنجمین اجلاس سراسری نماز در مازندران/ مسؤولیت دادن به جوانان برای اقامه نماز

پنجمین اجلاس سراسری نماز در مازندران با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده ولی فقیه در مازندران و مسؤولان استانی در حالی برگزار شد که به موضوع سپردن مسؤولیت در اقامه نماز به جوانان تاکید شده است.

برگزاری پنجمین اجلاس سراسری نماز در مازندران/ مسؤولیت دادن به جوانان  برای اقامه نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح امروز پنجمین اجلاسیه استانی نماز با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اردوگاه بادله دانش آموزی استان مازندران با موضوع نماز و مدرسه و برگزار شد.

*در اقامه نماز به دانش‌آموزان مسؤولیت بدهیم

محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این اجلاس اظهار کرد: در بحث اقامه نماز دانش‌آموزان باید جامعه هدف باشند و تلاش در این است که دانش آموزان نمازخوان بشوند، چه خوب است در اقامه نماز مسؤولیت هم به دانش‌آموزان بدهیم.

وی افزود: باید اتاق اندیشه‌ورزی از خود دانش‌آموزان تشکیل بدهیم و بدانیم که چکار کنیم تا دانش‌آموزان رغبت به  نماز پیدا کنند‌، بین دانستن و عمل کردن رغبت وجود دارد، دشمنان کارهای زشت خودشان را آرایش داده و تزیین می‌کنند، ما هم باید جدای مطلع کردن به نماز زینت بدهیم همانطور که شیطان گناهان را در چشم انسان‌ها تزیین میکند، ما هم اعمال نیک را مزین کنیم.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که ما از دنیای کودکی فاصله گرفتیم به همین دلیل در راستای توجه به نماز باید از خود کودکان استفاده کنیم و جامعه نوجوانان و دانش‌آموزان را مسؤول اقامه نماز بکنیم.

*حجت الاسلام قرائتی در بحث نماز کشور مبلغ مؤثری هستند

این مسؤول یادآور شد: یکی از شخصیت‌هایی که بیشترین تبلیغ را برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی را انجام می‌دهند و در این راه مؤثر بودند حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور است و ما به این افتخار می‌کنیم که سربازشان در استان مازندران باشیم.

* لزوم توجه حاکمیت به اقامه نماز

در ادامه مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز وقتی حاکمیت به جامعه داده شده حاکمیت موظف است به اقامه نماز توجه کند، این نماز به حاکمیت دوام می‌بخشد.

وی افزود: شخصی که نماز خوان است اهل دروغ، نیرنگ و فتنه و غیره نیست، عالم را محضر خدا می‌داند و حاضر نمی‌شود در پیش‌گاه خدا مرتکب گناه شود، آمریکا نمی‌تواند کشور ما را اداره کند بلکه کسی که نماز می‌خواند و روحیه نمازی دارد باید مسؤول اداره کشور ما باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پایه ترویج اقامه نماز است، گفت: رهبری در پیام‌های خود به اجلاسیه های نماز فرمودند مدارس را به نمازخوانی مزین کنید، ولی امروز کمرنگ بودن معرفت دینی در بین دانش‌آموزان مهمترین مشکل مدارس است، نسل نوجوان و جوان باید نسبت به دین شناخت پیدا کند.

*برگزاری بیست‌وهشتمین اجلاس نماز در گرگان

این مسؤول یادآور شد: بیست و یکم آذرماه بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز است که در گرگان برگزار خواهد شد، اقامه نماز اول وقت از اهداف ایم جلسات است که رسیدن به آن عزم جدی می‌خواهد،  باید در این زمینه دغدغه داشته باشیم.

وی تأکید داشت: از مشکلات حاضر در سطح مازندران در بحث اقامه نماز کمبود نمازخانه بین راهی است، که ساختش نیاز به همت دارد، در مدارس هم نمازخانه‌ها تجهیز نیستند، ائمه جماعات هم برای اقامه نماز در مدارس باید ساماندهی شوند.

سپس حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران، بیان کرد: انسان به واسطه روح انسانی قابلیت رسیدن به کمالات را دارد، باید فرصت‌ها و ابزارهای لازم در اختیار انسان باشد و نماز بهترین ابزار برای صعود انسان به قله خدا است.

وی افزود: خلقت انسان توسط خدا به این دلیل است  تا با رنج به مقامات والا برسد و نماز بهترین فرصت برای تحقق این کار است، به میزانی که ما انسان‌تر می‌شویم نماز هم در ما اثرگذارتر خواهد شد و به هر میزان انسان که وجود انسان به حقیقت نزدیک‌تر شود، درک شایسته،‌تری از نماز پیدا می‌کند.

در پایان این اجلاس، از مدیران فعال استان در راستای کمک به اهداف اجلاس نماز، و فعالین در عرصه اقامه نماز تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول