اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی از رئیس جمهور چه خواست؟

استاندار آذربایجان‌شرقی با تشریح شرایط استان در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس جمهور، درخواست‌هایی مطرح کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی از رئیس جمهور چه خواست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور رئیس جمهور و مسوولان استانی از دقایقی پیش برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق را داریم تا امسال برای دومین بار میزبان رئیس جمهور هستیم. 

وی با عرض تسلیت درگذشت خواهر رئیس جمهور گفت: آذربایجان بسان کوه‌های باوقار خود،  روزهای پرافتخار فراوان داشته و مانند دره‌های عمیق ایام حزن‌آمیز داشته است ولی مردم شکوه و افتخار را با سختی به هم پیوند زده و با روی سپید عبور کردند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: اگر روزهای دلاوری در کارنامه شیرمردان ثبت شده است الان نیز با همان صلابت استوار بوده و کوچکترین همراهی را با آشوبگران نداشته‌ایم، تبریز همچنان پیشگام همه ملت به مقابله با این فتنه برخواستند. 

پورمحمدی خاطرنشان ساخت: مردم آذربایجان از خدمات بی‌شمار دولت همانند احیای دریاچه ارومیه قدردان است و با اتمام پروژه انتقال آب زاب و تصفیه خانه وضعیت بهتر نیز خواهد شد. 

وی ادامه داد: تحولی شگرف در حوزه معدن اتفاق افتاده و فاز دو و سوم تلغیظ مس سونگون، معدن عظیم نفلین سینیت که سال‌ها رکورد داشت، با دستور شما عملیات اجرایی‌اش شروع شده و ادامه می‌یابد. 

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود:از امروز نهضتی بزرگ در حوزه راهسازی به راه افتاده به‌طوریکه راه‌آهن میانه -بستان‌آباد یک آرزوی ۲۰ ساله بود و با دستور صریح جنابعالی سوت قطار را شنیدیم. 

وی گفت: تبریز قبلا موقعیت بزرگی در تجارت و راه‌های ارتباطی تجاری با اروپا داشت ولی الان ندارد، امید است با تکمیل بزرگراه چشم ثریا، بیله سوار و ترکیه به این سابقه قبلی خود برسیم. 
 

بهره‌برداری از خط اول قطار شهری تبریز در دهه فجر/ ضرورت توجه جدی انتقال آب ارس به دشت تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: اتوبان تبریز به سهند، خط اول مترو تبریز دهه فجر امسال به پایان خواهد رسید، جاده‌ها نوعا نابسامان است و فاز دوم نیروگاه هریس در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد که همگی نیازمند توجه خاص حضرتعالی است. 

وی با اشاره به برخی افتتاح‌ها از جمله سد آجیلی‌لار چایی، تصریح کرد: امید است، انتقال آب ارس به دشت تبریز که در سفر قبلی ۳۵ کیلومتر آن پیش رفته است، همچنان پیشرفت داشته باشد که نیازمند توجه ویژه است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار جواز تاسیس و ۷۰۰ پروانه صادر شده و الحمدالله وضعیت کشاورزی با ۷۰۳ جواز تاسیس، ۶۷۰ هکتار طرح آبیاری مناسب، وضعیت خوبی دارد و اینک وسعت گلخانه‌های استان به ۲۲۰ هکتار رسیده است. 

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد افزایش صادرات غیرنفتی داشتیم و امیدواریم تا پایان سال صادرات غیرنفتی به ۳ میلیارد دلار برسانیم. 

اضافه می‌شود،در این سفر بیش از ۱۰۷ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد همچنین عملیات اجرایی ۱۲ پروژه جدید با اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول