اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پایین‌ترین حقوق در شهرداری‌ها مربوط به آتش‌نشانان است

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: پایین‌ترین حقوق در شهرداری‌ها مربوط به آتش‌نشانان است، حقوق‌ها باید تقویت شود تا انگیزه برای خدمت افزایش پیدا کند.

پایین‌ترین حقوق در شهرداری‌ها مربوط به آتش‌نشانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محسن گلابی عصر امروز در نشست مدیرعاملان آتش‌نشانی استان اصفهان به میزبانی آتش‌نشانی شهرضا اظهار داشت: یکی از پر مخاطره‌ترین و سخت‌ترین شغل‌های دنیا، شغل آتش‌نشانی است.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی اصفهان با بیان این‌که آتش‌نشانی در همه زمینه‌ها به همه مردم خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: کار یک آتش‌نشان فقط خاموش کردن آتش نیست بلکه یک آتش‌نشان باید در زمینه‌های تأسیساتی، روان‌شناسی و جراحی تخصص داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که یک آتش‌نشان باید در همه زمینه‌ها تخصص داشته باشد، گفت: پایین‌ترین حقوق در شهرداری‌ها مربوط به آتش‌نشانان است و حقوق‌ها باید تقویت شود تا انگیزه برای خدمت افزایش پیدا کند.

گلابی با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی در چند سال گذشته بیان کرد: در چند سال اخیر این سازمان اعتباری از سوی سازمان مدیریت بحران و مرکز دیگری دریافت نکرده است.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی اصفهان با بیان این‌که در حوادث سیل، زلزله نخستین تماس با آتش‌نشانی است، عنوان کرد: رسالت یک آتش‌نشان این است که هر جا، جانی در خطر باشد، حاضر شود.

وی با بیان این‌که بر اساس بخشنامه وزارت کشور هیچ آتش‌نشانی و هیچ سازمانی اجازه خروج از محدوده و حریم شهر را ندارد، خاطرنشان کرد: تبصره‌ای در این بخشنامه است که اگر رئیس شورای تأمین و مدیریت بحران برای امدادرسانی در خارج از شهر حضور آتش‌نشانان را تشخیص دهند، آتش‌نشانی برای امدادرسانی حضور پیدا می‌کند.

گلابی با انتقاد از این‌که آتش‌نشانی‌ها اتحادیه صنفی ندارند تا اعتبارات دولتی استفاده کنند، اضافه کرد: ارزهای دولتی و ادوات و تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان باید تقویت شود، سازمان شهرداری‌ها تنها به شهرهای زیر 20 هزار نفر توجه می‌کند و شهرهای بالای 20 هزار نفر دیده نمی‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این‌که از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال 4 هزار و ۴۰۰ نفر توسط آتش‌نشانان از حوادث نجات یافتند، بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری با کاهش ۲۵ درصدی آتش‌سوزی‌ها و ۱۵ درصد حوادث در اصفهان روبه رو بوده‌ایم که نشان از انجام اقدامات فرهنگی توسط مأموران آتش‌نشانی سازمان است.

وی با بیان این‌که مناقصه خرید ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای آتش نشانی اصفهان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: 4 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در استان اصفهان کلنگ‌زنی شده و امیدوار هستیم 2 ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

گلابی با اشاره به ایجاد مرکز آموزش جنوب کشور در استان اصفهان تصریح کرد: اضافه شدن 500 نفر نیروی جدید در دستور کار سازمان آتش‌نشانی اصفهان است.

انتهای پیام/63101/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول