اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ولایتمداری شرط رسیدن به پیوند موحدانه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کشور گفت: رسیدن به پیوند قوی و موحدانه جز از طریق امامت امکان ندارد و تنها شرط آن ولایتمداری است.

ولایتمداری شرط رسیدن به پیوند موحدانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی عصر امروز در اختتامیه طرح زائران رضوی که در مجتمع ولایت برگزار شد، گفت: مفتخریم در جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم امام رضا(ع) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مردم عزیز کشورمان خدمت می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کشور با نقل روایتی از امام رضا(ع)، بیان کرد: زمانی که حضرت رضا(ع) وارد نیشابور شدند، هزاران قلم به دست اطراف حضرت را گرفتند و گفتند شما از این شهر می‌روید و هدیه‌ای به ما ندادید که در این زمان حضرت می‌گویند «لا اله الله اسمی» که به حدیث سلسله الذهب معروف است.

وی خطاب به زائران حاضر در جلسه، ادامه داد: شما به جهت توحیدی با امام رضا(ع) پیوند برقرار کرده‌اید و بهترین دعا در درگاه خداوند کامل شدن ایمان است.

خاموشی افزود: اگر پیوند قلبی ما با خداوند وسیع و ریشه‌دار شود، همانند اصحاب کهف که به خدا ایمان آوردند و در مقابل فرعونیان و طاغوتیان زمان خود ایستادگی کردند، رستگار می‌شویم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه رسیدن به این پیوند قوی و موحدانه جز از طریق امامت امکان ندارد و تنها شرط آن ولایتمداری است، گفت: امروز جبهه استکبار‌، صهیونیست و نظام سرمایه‌داری در مقابل ایمان موحدانه ما صف‌آرایی کرده‌اند.

وی متذکر شد: مدافعان حرم با پیوند امامت و رسیدن به توحید کلاه را از سر خیلی از دشمنان انداخته اند، باید حواسمان باشد آرایش جنگی عصر امروز تغییر کرده است.

خاموشی با بیان اینکه زمانی برای فنر اسلحه‌های خود دچار مشکل بودیم، اظهار کرد: امروزه ما پهبادها و موشک‌هابی را می‌سازیم که دشمن را به وحشت انداخته است و این‌ها از برکت خون شهداست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کشور فرهنگ استقامت را مهم‌ترین فرهنگ شهیدان برشمرد و ادامه داد: سابقون با ایستادگی و مقاومت رستگار می‌شوند، انسان سالم که در راه توحید و از مسیر امامت حرکت کند به بالاترین درجات می‌رسند.

وی یادآور شد: حمله دشمنان به حرم حضرت زینب(س) سبب شد ما امروز مدافعان حرم داشته باشیم، با این حرکات دشمنان اربعین شکل گرفته است و پوزه دشمن را به خاک مالیده‌اند.

زیارت، امتداد خط اسلام اصیل و توحید موحدانه است

مدیرکل امور اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از این مراسم گفت: دست‌های مهربانی، مهر دانش‌آموزی، مهر سلامتی، پیوند آسمانی، شمیم حسینی، زائران حسینی و زائران حرم رضوی، هفت طرح سالانه اداره کل امور اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور است.

رضا معممی مقدم با بیان اینکه هفتمین دوره طرح زائران حرم رضوی در دو مرحله اجرا شد، خاطرنشان کرد: بوشهری‌ها با تعداد ۱۳۰ نفر با دو روز تأخیر حرکت کردند و همکاری خوب سردار امیری سبب شد تا بتوانیم این همایش را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اطلاعات موجود سامانه جامع موقوفات بیان کرد: ۷۳۰ نیت برای کمک به زائران امام رضا(ع) داریم که ۳۲۱ موقوفه دارای درآمد این مهم را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیرکل امور اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور افزود: مدعوین عزیز یا سفر اولی هستند یا طی ۱۵ سال اخیر امکان سفر را نداشتند، همچنین دانشجویان علوم قرآنی که تا به امروز شرایط سفر را نداشتند و جامعه هدف موقوفات هستند نیز جزو مدعوین حاضر در جلسه هستند.

معممی مقدم با بیان اینکه 284 زائر مرد و 439 زائر زن در مرحله اول و دوم در مجموع 723 نفر شرکت کرده‌اند، ادامه داد: فرآیندی که برای این مراسم در نظر گرفته شده حضور و تجمع هر استان در یکی از بقاع استان جهت بدرقه و اطلاع‌رسانی نیت خیرین و فرهنگ‌سازی برای افراد توانمند جهت وقف در زمینه طرح زائران رضوی است.

وی اعزام کاروان با تجربه جهت پیوست فرهنگی با زائران، حضور در نمایشگاه، برگزاری مسابقات کتابخوانی، استفاده از سخنران‌ها در رواق‌های حرم، دایر کردن میز پاسخگویی به سؤالات شرعی، عکس یادگاری و تهیه سوغات از جمله فعالیت‌های این دوره اداره کل اوقات برشمرد.

مدیرکل امور اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: از سال ۹۲ تا امروز ۸ هزار و ۹۰۰ زائر سفر اولی طی هفت سال متوالی در قالب طرح زائران رضوی به مشهد اعزام شدند.

معممی مقدم ادامه داد: در نگاه تمدن‌سازانه زیارت امتداد خط اسلام اصیل و توحید موحدانه است.

انتهای پیام/ 70068 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول