اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره برداری از 66 بیمارستان در مناطق محروم / افتتاح 1000 پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان امسال

وزیر بهداشت گفت: تا پایان امسال 1000 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور آماده افتتاح است که هر هفته بیش از 50 پروژه بزرگ و کوچک به بهره‌برداری می‌رسد و 66 بیمارستان نسبتا بزرگ در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز از جمله این طرح‌ها است.

بهره برداری از 66 بیمارستان در مناطق محروم / افتتاح 1000 پروژه بهداشتی و درمانی تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  سعید نمکی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار داشت: در استان آذربایجان‌شرقی در طول تاریخ و تا قبل از سال 92، حدود  3 هزار و 500 تخت بیمارستانی وجود داشت که  2 هزار و 500 تخت جدید تا پایان دولت به ظرفیت این استان اضافه می‌شود و تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان از مرز 6 هزار تخت عبور می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌هایی که امروز در این استان افتتاح می‌شود، افزود: توسعه اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تبریز در زمینی با زیربنای 11 هزار متر مربع و شامل بخش‌های اورژانس اطفال، داخلی، جراحی، کلینیک‌های ویژه، آندوسکوپی، غربالگری سرطان و مرکز تحقیقات گوارش با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان، یکی از پروژه‌های ارزشمند در سطح استان و شمال‌غرب کشور است.

وزیر بهداشت از افتتاح 20 مرکز جامع خدمات سلامت در 11 شهرستان این استان با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان، اولین بیمارستان دندانپزشکی کشور با سه اتاق عمل و اورژانس شبانه‌روزی با 15 میلیارد تومان اعتبار، سالن و باشگاه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان همچنین توزیع 20 دستگاه آمبولانس جدید در استان آذربایجان‌شرقی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان به عنوان دیگر پروژه‌هایی یاد کرد که در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات وزارت بهداشت در توسعه زیرساخت‌ها و آماده بودن 1000 پروژه بهداشتی و درمانی برای افتتاح در کشور، خاطرنشان ساخت: موجب افتخار است که قدم‌هایی برای بهداشت و درمان کشور و کاهش رنج و دغدغه مردم برداشته می‌شود.

روحانی ادامه داد: در استان آذربایجان‌شرقی تا قبل از دولت یازدهم، 3 هزار و 500 تخت بیمارستانی وجود داشت که تا پایان این دولت با اضافه شدن 2 هزار و 500 تخت جدید، به 6 هزار تخت بیمارستانی می‌رسد که باید از وزارت بهداشت، بخش خصوصی، خیران و مردم، تشکر کنیم.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول