اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

12 آذرماه آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقات قرآن اوقاف

مسؤول قرآن و عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت تا 12 آذرماه فرصت دارند.

12 آذرماه آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقات قرآن اوقاف

حجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به مأموریت‌های سازمان اوقاف در حوزه مباحث فرهنگی به ویژه مسائل قرآنی اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اوقاف در طی سال برگزاری برنامه‌های قرآنی است.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی اوقاف به صورت سالانه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت نیز طی هفته‌های آتی برگزار خواهد شد، گفت: ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات تا 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

مرادخانی با اشاره به اینکه هجدهمین آزمون مسابقات قرآن و عترت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این آزمون در چهار گروه و ۱۵ رشته امتحانی و به صورت تفکیکی دو رشته در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، دو رشته در گروه معارف اهل‌بیت (ع)، ۹ رشته در گروه حفظ قرآن کریم و دو رشته در گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری این آزمون به افرادی که امتیاز بالای 90 کسب کنند لوح تقدیر به همراه جوایر نقدی اهدا خواهد شد، اضافه کرد: همچنین به افرادی که حد نصاب قبولی را کسب کنند، گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

مسؤول قرآن و عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در این دوره آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار خواهد شد، گفت: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون محدودیت سنی آزاد است و همه امور مربوط به ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های قرآنی اوقاف در سال جاری چهل و دومین مسابقات قرآنی اوقاف بود، گفت: این مسابقات در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد که در این مسابقات بیش از یک هزار نفر حضور داشتند.

گفتنی است، چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان زنجان در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی برگزار شد.

همچنین رشته‌های معارفی شامل حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت و رشته‌های آوایی و نغمات دینی شامل همسرایی و همخوانی قرآن کریم، آثار دو یا چندزبانه و انشاد انفرادی (تک‌خوان محور) نیز از دیگر دوره‌های برگزار شده توسط اوقاف است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول