اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیش از نیمی از جمعیت گناباد در پایگاه‌های بسیج سازمان‌دهی شده‌اند

فرمانده ناحیه بسیج سپاه گناباد با بیان اینکه 65 درصد بانوان و 55 درصد مردان گناباد بسیجی هستند، گفت: بیش از نیمی از جمعیت شهرستان گناباد در پایگاه‌های بسیج سازمان‌دهی شده‌اند.

بیش از نیمی از جمعیت گناباد در پایگاه‌های بسیج سازمان‌دهی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی ابراهیم‌زاده در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج در محل فرماندهی سپاه گناباد، گفت: یکی از افتخارات بسیج این است که امام به خلوصشان قبطه می‌خوردند.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه گناباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حکم خود خطاب به سردار سلیمانی فرمودند که باید در مسیر اعتلای بسیج حرکت کرد، بیان کرد: ما در نه ماه گذشته در ده محور سعی کردیم که فرمان مقام معظم رهبری را در خصوص اعتلای بسیج عملیاتی کنیم.

وی افزود: در راستای خدمت امنیتی و افزایش احساس امنیت گشت‌های بسیج محله‌محور شکل گرفته است، بسیجیانی که در این گشت‌ها حضور دارند بدون سلاح انجام وظیفه می‌کنند که از سوی گشت‌های سواره حمایت می‌شوند.

ابراهیم‌زاده اضافه کرد: در نه ماه گذشته 5 هزار و 600 گشت پیاده و 800 گشت سواره انجام شده است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه گناباد ادامه داد: 11 گردان بیت المقدس کوثر و الزهرا در قالب‌های گردان‌های امنیتی دفاعی و امداد نجات سامان‌دهی شده‌اند که در صورت نیاز در جهت برقراری امنیت و امداد و نجات و دفاع از کشور به کمک نیروهای عمل‌کننده بیایند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح شهید رهنمون با هدف کمک‌های پزشکی و بهداشتی به مردم محروم نیز عملیاتی شده است، جامعه بسیج پزشکان و دندان‌پزشکان با محوریت درمانگاه سید الشهدا در این طرح حضور دارند و در نه ماه گذشته در 26 روستا در شهرستان گناباد، رشتخوار و خواف خدمات پزشکی رایگان انجام داده‌اند.

ابراهیم‌زاده عنوان کرد: خدمات جراحی سرپایی از جمله ختنه از خدماتی است که در روستاهای محروم ارائه شده است و 400 میلیون ریال نیز خدمت دارویی ارائه شده است.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه گناباد ادامه داد: محرومیت‌زدایی تحت عنوان اردوهای جهادی نیز در 9 ماه گذشته پیگیری شده است، این اردوهای جهادی در بهسازی مساجد، ساخت خانه عالم، آموزش و مشاوره به کمک محرومین شتافته‌اند.

وی ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی پنج قنات توسط اردوهای جهادی در حال لایروبی است، همچنین 15 باب منزل مسکونی ساخته شده است و 300 بسته کمک تحصیلی و هفت سری جهیزیه اهداء شده است.

ابراهیم‌زاده از ایجاد صندوق‌های مسجدمحور نیز خبر داد و گفت: در 40 مسجد در شهرستان گناباد این صندوق‌ها توسط بسیجیان دایر شده است که ضوابط و قانون خاص خود را دارد و سپاه تنها نقش تسهیل‌گر دارد.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه گناباد اضافه کرد: طرح شهید بهنام محمدی از دیگر طرح‌هایی است که در شهرستان اجرایی شده است، در این طرح همکاری بین مسجد و مدرسه مورد توجه قرار گرفته و در این خصوص مربیانی از بسیج به آموزش‌وپرورش کمک می‌کنند تا مسائل تربیتی از طریق مسجد، مدرسه و منزل به نحو بهتری حل شود.

وی با بیان اینکه طرح صالحین، جهاد فرهنگی و همگام با کشاورز نیز در گناباد در حال اجراست، عنوان کرد: مشاوره رایگان زوجین جوان و همچنین آموزش کشاورزان در قالب این طرح‌ها اجرا شده است به طوری‌که با مشاوره دادن به 37 زوج در آستانه طلاق این زوج‌ها به صلح و سازش رسیده‌اند.

ابراهیم‌زاده در خصوص وضعیت پادگان آموزشی خاتم الانبیاء گناباد گفت: موافقت برای ایجاد یک پادگان آموزشی سربازی سپاه در این محل اخذ شده است و در حال حاضر بستر برای آموزش 150 نیرو فراهم شده است، ظرفیت آموزش 300 نفر نیز در این پادگان وجود دارد.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه گناباد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان گناباد در پایگاه‌های بسیج سازمان‌دهی شده‌اند، اظهار کرد: 65 درصد از جمعیت خواهران و 55 درصد از جمعیت مردان شهرستان گناباد در پایگاه‌های بسیج سازمان‌دهی شده‌اند، هدف ما این است که سهمی در تحقق آرزوی مقام معظم رهبری یعنی بسیج ده‌ها میلیونی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول