اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران رونق بخشید

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: با ورود نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران و شهر جاسک باعث رونق زندگی و حمل و نقل هوایی و زمینی در این شهر شده است.

نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران رونق بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به مناسبت هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا به همراه جمعی از فرماندهان مستقر، فرمانده منطقه یکم امامت نداجا و مدیر عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت نداجا با امام جمعه شهرستان بندرعباس دیدار کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تبریک ۷ آذر سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در اوایل جنگ توانست با به رخ کشیدن قدرت خود اراده خود را بر نیروی دریایی ارتش تحمیل کند به گونه ای که رژیم بعث عراق تا پایان جنگ در عرصه دریا حضور نداشت.

وی افزود: امروز نیروی دریایی با حضور در دریاهای آزاد باعث به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان در کریدور دریایی جهانی شده است و اگر این امنیت پایدار دریایی که توسط ناوگان دریایی ارتش ایران صورت گرفته است نبود چرخه اقتصادی ایران نیز مختل می‌شد. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: با ورود نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران و شهر جاسک باعث رونق زندگی و حمل و نقل هوایی و زمینی در این شهر شده است. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیز با ارائه گزارشی در این مراسم  ضمن گرامیداشت حماسه ۷ آذر گفت: نیروی دریایی ارتش از جمله نیروهایی بود که با رصد تحرکات زمینی و دریایی عراق با شروع جنگ تحمیلی غافلگیر نشد بلکه تکاوران دریایی ارتش با ایستادگی مثال زدنی خود حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر را در آغازین روزهای جنگ تحمیلی بوجود آورد و با گذشت کمتر از سه ماه از هجوم سراسری ارتش بعث عراق با خلق عملیات همیشه جاوید مروارید نیروی دریایی عراق را در عرصه دریا نابود کرد. 

وی افزود: نیروی دریایی در ۸ سال دفاع مقدس علاوه بر انجام عملیات‌های ظفرمند و تعیین‌کننده در سرنوشت جنگ اسکورت بیش از ۱۲ هزار کشتی تجاری از بندر امام خمینی(ر) و بندر ماهشهر تا خلیج عدن و تنگه باب المندب باعث پویایی چرخه اقتصادی در زمان جنگ شد.

 دریادار دوم تاشک ادامه داد: علاوه بر آن پدافند مداوم جزیره خارک در برابر حملات هوایی عراق و تامین سکوهای نفتی ایران در جزایر در کنار حفظ امنیت جزایر ایران از مهم‌ترین فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش در زمان جنگ بود.   

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب خاطر نشان کرد:در کنار عملیات‌های متنوع نیروی دریایی این نیرو تنها قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که رویارویی مستقیم با ارتش ایالات متحده آمریکا را در عرصه دریا تجربه کرد که شهدای گلگون کفن جوشن، سهند را تقدیم انقلاب کرد. 

وی در پایان گفت: از سال ۸۴ تا کنون و با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حوزه ماموریت نیروی دریایی ارتش تا تنگه باب المندب، دریای سرخ و آب‌های آزاد تعریف شده است که نقش بسیار مهمی در به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و حفظ خطوط مواصلاتی ایران با ظهور پدیده شوم دزدان دریایی دارد و علاوه بر آن با برپایی اجلاس دریایی آیونز نیز نقش مهمی را در عرصه دیپلماتیک و بین المللی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ر/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول