اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تهیه اطلس امنیتی انتخابات در کرمانشاه/ اعضای ستاد انتخابات باید بی‌طرف باشند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، از‌‌ تهیه اطلس امنیتی انتخاباتی استان خبر داد و گفت: براساس گمانه‌زنی‌ها حدود 320 نفر در استان خود را برای شرکت در انتخابات پیش‌رو آماده می‌کنند.

تهیه اطلس امنیتی انتخابات در کرمانشاه/ اعضای ستاد انتخابات باید بی‌طرف باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌ابراهیم الهی‌تبار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح بخشی از برنامه‌های انتخابات مجلس پیش‌رو پرداخت و اظهار داشت: انتخابات صحنه‌ای برای حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خویش است و مردم در انتخابات مجلس یازدهم اقتدار ملی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی اظهار امیدواری کرد، که همه سلایق، اندیشه‌ها و جریانات سیاسی بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند تا قدرت انتخاب مردم بالا برود و این مهم را یکی از الزامات این انتخابات خواند.

*حضور گسترده در انتخابات خط بطلانی بر اندیشه‌های دشمنان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به جنگ‌ تمام عیار استکبار و هجمه‌های آنان علیه کشور؛ وجود مقام معظم رهبری و حضور مردم را خنثی کننده توطئه دشمنان دانست و گفت: با توجه به حساسیت موجود، محدودیت‌ها و تحریم‌های گسترده حضور گسترده در انتخابات خط بطلانی بر اندیشه‌های آنان خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات کشور و ستادهای استانی انتخابات، اعلام کرد: ستاد انتخابات استان از اوایل اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرده و‌ شامل 6 کمیته پشتیبانی، کمیته روابط عمومی، کمیته امنیتی، کمیته حراست و استعلام، کمیته فناوری و کمیته حقوقی انتخابات است.

الهی‌تبار افزود: در ستاد انتخابات استان یک کمیته آموزشی را هم تعریف کرده‌ایم و بسته‌های آموزشی پیش‌بینی شده و تمامی افرادی که در حوزه اجرای انتخابات مسؤولیت دارند را آموزش می‌دهیم؛ قطعا هر چه آموزش فراگیرتر شود مشکلات کمتری در فرآیند انتخابات خواهیم داشت.

*24 فرآیند انتخابات پیش‌رو به صورت سیستماتیک و الکترونیک خواهد بود

وی اعلام کرد: از 25 فرآیند انتخابات 24 فرآیند آن به صورت سیستماتیک و الکترونیک خواهد بود و از شروع دستور انتخابات تا رأی‌گیری فقط اخذ رأی و شمارش آن به صورت دستی خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سامانه جامع انتخابات با همه نهادهایی که مسؤولیت استعلام و احراز هویت کاندیداها را دارند، لینک شده، گفت: از ویژگی‌های الکترونیکی شدن فرآیند انتخابات عدم دخالت عوامل، بالا رفتن سلامت انتخابات و افزایش اطمینان خاطر مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات وارد کردن کد ملی در سامانه الزامی است، بیان کرد: این موضوع از بسیاری تخلفات جلوگیری می‌کند.

الهی‌تبار افزود: تا جایی که امکان داشته باشد تمام صندوق‌ها به صورت آنلاین با سامانه جامع انتخابات در ارتباط خواهند بود و فقط در نقاط کور شبکه آفلاین است.

این مسؤول از‌‌ تهیه اطلس امنیتی انتخاباتی استان خبر داد و اظهار داشت: تمام تهدیدات و چالش‌های حوزه‌های انتخابیه را احصا کرده‌ایم که بتوانیم با کمترین چالش در یک فضای امن و نه امنیتی، انتخابات را برگزار بکنیم.

*آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس از دهم آذرماه 

وی اعلام کرد: از امروز یکشنبه دهم آذرماه انتخابات با دستور وزیر کشور خطاب به فرمانداران و بخشداران آغاز خواهد شد و فرمانداران و بخشداران موظف هستند هیأت‌های اجرایی را تشکیل دهند یعنی 30 نفر از معتمدین هر منطقه را به هیأت نظارت بر انتخابات معرفی کنند و پس از بررسی 6 روزه هیأت نظارت آن را تأیید کند.

الهی‌تبار ادامه داد: نامزدهای انتخابات مجلس با مراجعه به فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد، قصرشیرین، پاوه، کنگاور و سنقر؛ تا 10 روز فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام نام اقدام کنند.

وی با بیان این‌که سن کاندیداها باید حداقل 30 و حداکثر 70 سال باشد، افزود: نامزدها حین ثبت‌نام باید مدارکی چون شناسنامه و کارت‌ملی، عکس 4*3، کارت پایان خدمت، آخرین مدرک تحصیلی، گواهی استعفا و عدم اشتغال در مناصب خاص حداقل 6 ماه قبل از زمان ثبت‌نام را همراه داشته باشند.

*تکذیب بحث مهندسی انتخابات 

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه، وظایف هیأت‌های اجرایی را مسؤولیت صحت جریان انتخابات، انتشار آگهی انتخابات، شرکت در جلسات، تعیین محل استقرار شعب اخذ رأی ثابت و سیار، بررسی و تأیید و تصویب مصوبات هیأت‌های اجرایی فرعی و امضا اعتبار‌نامه منتخبین اعلام کرد.

وی بحث مهندسی انتخابات را به شدت تکذیب کرد و بیان کرد: وزارت کشور مجری قانون است و در همه امور مربوط به انتخابات قانون ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

الهی‌‌تبار تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را تخلف آشکار خواند و گفت: این موضوع در فرآیند تأیید صلاحیت‌ها قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه، اظهار داشت: براساس گمانه‌زنی‌ها حدود 320 نفر در استان خود را برای شرکت در انتخابات آماده می‌کنند.

الهی‌تبار با اشاره به جایگاه ویژه نمایندگان، از مردم خواست دنبال انتخاب کسانی باشند بتوانند واقعا عصاره فضائل مردم باشند و وظیفه‌شان را بدرستی انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق فتوای شرعی مقام معظم رهبری رأی مردم حق‌الناس است و مجریان و اعضای ستاد انتخابات با بی‌طرفی همه چیز را تحت‌نظر گرفته و با تخلفات برخورد خواهد شد.

الهی‌تبار در پایان، گفت: با نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی جلسه خواهیم گذاشت که مبادا از ظرفیت‌های حاکمیت به نفع کاندیداها استفاده شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول