اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه یادداشت تفاهم امنیتی و نظامی امضا کردند

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» با ترکیه یادداشت تفاهمی درباره همکاری امنیتی و نظامی و حاکمیت بر مناطق دریایی امضا کردند.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه یادداشت تفاهم امنیتی و نظامی امضا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی روز چهارشنبه(دیروز) در کاخ دولما واقع در استانبول با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.

همچنین دو یادداشت تفاهم یکی درباره همکاری امنیتی و نظامی دو طرف و دومی در خصوص حاکمیت بر مناطق دریایی در حضور اردوغان، السراج، وزرای کشور، دفاع و خارجه دو کشور امضا شد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، «فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی در این باره گفت که هدف از امضای این یادداشت تفاهم حفظ امنیت و حاکمیت لیبی، تقویت توانمندی‌های دولت وفاق ملی برای مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و توسعه نظام امنیتی و آموزشی است.

«محمد سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز گفت که این یادداشت تفاهم شامل حمایت از حقوق دریایی دو کشور بر اساس قانون بین‌المللی است.

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» از حدود هشت ماه پیش حملات به خود به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند و در حالی که نیروهای حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار هستند دولت وفاق ملی نیز از حمایت ترکیه برخوردار است و تجهیز نیروهای السراج به پهپاد از جمله این حمایت‌هاست.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول